בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


סוגות ואיורים
שנת הלימודים תשס"ט
מורה: תמר אלי-גרזון
גילאים מומלצים: כיתות א'-ג'

השיעור מיועד לתלמידים שמסוגלים לקרוא בעצמם ומעוניינים לקרוא ולכתוב טקסטים ולהתנסות באיור.

מספר שעורים: פעם בשבוע.

בשיעור נעסוק בחיבור בין איור וסוגות שונות (לצורך העניין: סוגה היא סוג של טקסט) : מכתבים, חידות, רשימות, טקסטים שהם מעין משחק ואפשר גם שירים וסיפורים. נתנסה בחיבורים מסוגים שונים וניצור קשר בין יצירות שונות. נצייר ונכתוב בעקבות זאת, נכתוב ובעקבות הכתיבה נצייר. אני מקווה ליצור מין התכתבות בין טקסטים לאיורים ובין יוצרים בינינו לבין עצמנו ובינינו לבין יצירות. זאת בדרכים שונות ובמשימות שישתנו ויתפתחו. בקבוצה נשתף בעבודותינו ונשוחח על העבודות (זאת תוך מתן כבוד).

נכיר את נושא האיור, נמציא חידות, נתנסה באיור בטכניקות שונות. נכיר מאיירים ומשוררים. ננסה לגלות מה פרוש אישי באיור, מוסיף לטקסט או משנה במשמעותו. נפגיש בין טקסט לאיור - כל אחד בדרכו.

בין השאר, המשתתפים בשיעור יתבקשו, להציג טקסט, איור או אפילו משחק שמצא חן בעיניהם או מאייר, או להביא טכניקה לאיור. להציע מבנה משחק שעימו כל אחד יבנה את המשחק שלו.

כל אחד או זוג יעביר יחד איתי פעילות לפי הנושא שבחר, את הפעילות נבנה יחד.

ציוד נדרש לשיעור:


מחברת חלקה בגודל A4 - בכריכה קשה (מי שיש לו מחברת "שירים ואיורים" עם הרבה דפים חדשים מהשנה שעברה, יכול להמשיך ולהשתמש בה).

דבק

מספריים

עפרונות לכתיבה ולציור ( 2HB, 6B, עפרונות צבעוניים באיכות טובה)

מחק

מחדד

טושים וכל כלי ציור שאתם אוהבים

כללים:

על מי שרוצה להשתתף בשיעורים:


להתמיד ולהגיע לכל השיעורים.

להגיע לשיעור בזמן.

להביא את הציוד הנדרש (על פי הרשימה).

לעזור לסדר את הכיתה בסיום השיעור.

לפעול בשיעור.

לפי הצורך לבצע את המטלות בבית.

לבקש עזרה אם יש צורך.

כדאי לבוא עם סבלנות ומצב רוח טוב.

אשמח לשמוע כל רעיון או הצעה שיש לכם להציע.










Graphics created by School Icons