בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


25/10/02 - פרלמנט #39
יו"ר הישיבה: תמרה שיפרין

1. ועדות
יו"ר:מודיעה על חברי הועדות, כפי שהציעו את עצמם ולכן נבחרו כחברי הועדות הבאות:
ועדת ביקורת:רונית סנה, איתי כהן, ענבר שמיר, רפי אבירם.
ועדת הכרות:רן שדה, יואב לנדמן, איתי כהן, יהודית אברון.
ועדת טיולים:גליה פרלמן, מיכל שדה, ניב שדה, רפי אבירם, נעמי זיו, עופר כהן, איתיכהן.
ועדת פרלמנט:שי צבן, סתו חלילי, הלל הירש, שירה אולמר, נועה אברון, נעמי זיו, אניטה היימן, ענבר שמיר, טונ היימן.
יו"ר:מכריזה על ביטולן של הועדות הבאות, להן לא הציע איש את מועמדותו:
ועדת הנחות, ועדת ספורט, ועדת ציוד.

2. בחירות לתפקיד יו"ר ועדת זכויות הפרט
מועמדים:אדם מרפלד, הלל הירש, איתי כהן, אדם היימן.
יו"ר:כל אחד מהמועמדים רשאי להציג את עצמו.
אדם היימן:יכול לקחת על עצמי הרבה אחריות. חושב שאני מועמד טוב. אני רציני (כשאני רוצה).
אדם מרפלד:הייתי יו"ר פעם אחת. אהבתי את התפקיד. מורים והורים אמרו לי שאני טוב. יש לי השגות על החלטות ועונשים. יכול לתרום.
איתי:אני היו"ר היוצא. אני הכי מתאים כי ישבתי בועדה עוד לפני שהוקמה. יש לי נסיון. שפטתי בהרבה משפטים. מכיר את התפקיד ומכיר כמעט את כל התקנון. אני חושב שאני יו"ר ושופט טוב.
הלל:אני אוהב להיות שופט. מכיר את התפקיד. גם אם אני לא אבחר אני רוצה להיות חבר קבוע בועדה. אני מתאים לתפקיד.
תוצאות ההצבעה החשאית:הלל: 4, אדם מרפלד: 3, איתי: 6, אדם היימן: 6.
תוצאות ההצבעה החשאית בסיבוב השני, בין אדם היימן לבין איתי:אדם היימן: 10, איתי: 7.
החלטה:אדם היימן נבחר כיו"ר ועדת זכויות הפרט לשנה הקרובה.

3. ליווי למגרש המשחקים

ההצעה:

כאשר אין מבוגר שיכול ללוות את הילדים אל המגרש, הילדים הבוגרים של בית ספר (אדם היימן ודרור פדון) יוכלו ללוות את הילדים הצעירים יותר אל המגרש ויהיו אחראים להם במגרש ועד החזרה לבית הספר.
מציע - יואל ביברינג
יואל ביברינג:מסביר את ההצעה.
יהודית אברון:מבקשת לקבל את ההצעה כי היא באה מהילדים ויש לתת להם הזדמנות להראות שיכולים לנהל בעצמם. שוחחתי עם אדם ועם דרור ולענין האחריות, מבקשת שגם המבוגרים יתמכו בהצעה או, לפחות, לתקופת נסיון. ההצעה היא שאדם ודרור יחד ילוו את הילדים.
נעמי זיו:שההליכה תהיה בידיעת איש צוות.
איתי כהן:ההצעה נכונה, אך רוצה להציע שגם ילדי ו' (אני, הלל ואור) נוכל להיות מלווים. יהיה יותר כיף עם הילדים. למרות שכשעמרי פנוי הוא ממילא רוצה ללכת למגרש.
הלל הירש:הצעה מצוינת, מקבל את התיקון של איתי. יותר טוב שיהיו יותר ילדים שיכולים ללוות, אם חלק נמצאים בשיעור וכד'.
שירה אולמר:הצעה נכונה.
דרור פדון:אין לי בעיה לקחת אחריות. ההצעה טובה. חושב שגם התיקון שמציע איתי הוא נכון.
נועה אברון:ההצעה הגיונית. לא צריך שיחליטו עלינו.
אדם היימן:הצעה טובה שגם ילדי ו' ילוו. יש הרבה פעמים שיש התפרצות במגרש שנגמרת באלימות. מה יקרה אם יהיו גם איתי, הלל ודרור? נעשה תורנות?
אניטה היימן:מסכימה לכולם.
דפני הרדן:חושבת כמו נועה. מותר לנו לעשות מה שאנחנו רוצים.
נועה אברון:לעיתים יש בעיה עם הגדולים שצריכים ללכת מוקדם ואז טוב שיש אפשרות למבוגרים בין הילדים להישאר כמלווים.
אהוד הוכרמן:מדובר רק כאשר עמרי לא יכול. מציע לשלב את ילדי ו' בשלב שני, כי המדובר באחריות רבה.
שירה אולמר:זה לא פיר כי הם יהיו יותר זמן במגרש.
נעמי זיו:מבקשת לבדוק את הכיסוי הביטוחי.
אראל כפיף:הייתי נגד ההצעה, אך לאחר ששמעתי את הילדים, שוכנעתי שאפשר לסמוך עליהם.
מיכל שדה:מצטרפת להראל, אך רק לתקופת נסיון.
אניטה היימן:לפעמים השעה של הבנות נתפסת ע"י הבנים.
הצבעה ראשונה:לגבי אישור ההצעה ברמה העקרונית
בעד: 20.
נגד: 1.
נמנעים: 2.
הצבעה שנייה:האם גם ילדי ו' יכולים ללוות:
רק ילדי ז'-ח': 4.
גם ילדי ו', כבר מעכשיו: 6.
גם ילדי ו', אך רק מעוד חודש: 8.
הצבעה שלישית:האם יחול לכל השנה או לתקופת נסיון של חודש וחצי:
בעד כל השנה: 0.
לתקופת נסיון של חודש וחצי: 21.
החלטה: כאשר אין מבוגר שיכול ללוות את הילדים למגרש, אדם ודרור יחד ילוו את הילדים, אחרי שעידכנו איש צוות. אדם ודרור יהיו אחראים למה שקורה במגרש ובמקרה הצורך אחד מהם ילך להזעיק איש צוות. בעוד חודש, גם איתי, הלל ואור יוכלו להיות מלווים, כשתמיד יהיו לפחות שני מלווים מבין חמשת הילדים. ההצעה תהיה בתוקף לתקופת נסיון של חודש וחצי.
ההסדר יתחיל רק לאחר שיבורר ענין הכיסוי הביטוחי.

4. מועדון ג' ועד בכלל

ההצעה:

להביא משחקים חדשים למועדון כגון: מונופול,ביליארד, מיני כדורגל ועוד.
בפרוט: לתקצב את המועדון ולגייס מתנדבים לתרומת משחקים.
מציע - אדם מרפלד

ההצעה הוסרה מסדר היום, משום שאדם לא היה נוכח להסביר את הצעתו.

5. שיחה חופשת (לאחר שנותר זמן)

רפי אבירם:עניין החוקה הוא מהותי. האם תעלה כמיקשה אחת או כל סעיף בנפרד? זו התשתית. כוללת גם חזון וגם נוהל.
מוקי לנדמן:ענין החוקה יעלה בשבוע הבא ולפי הדיון נראה אם נכון לקבל בו החלטה ואיך או לקבוע קבוצות דיון וכו'. הנסיון מלמד שעד היום מידת ההענות וההתיחסות לטיוטות השונות שהופצו במייל היו מזעריים.
נעמי זיו:לא יתכן שבזמן הפרלמנט קוראים לילדים לקבלת שבת ויש יומולד'ת בגן. למה אופירה לא באה לפרלמנט?
רן שדה:הגן הוא חלק מביה"ס. צריכים להיות שותפים בועדת פרלמנט ובועדות השונות.
רפי אבירם:הבעיה היא שעת הפרלמנט. אם הפרלמנט חשוב, צריך להתחיל אחרי סיום הפעילות ומי שחשוב לו ישאר. כשמתקיים בשעות הלימודים, יש פעילות מתחרה.
לגבי החוקה, צריך לעבור לפי נדבכים בקבוצות, שיהיה אחר כך דיון בפורום הורים ולדון אחר כך בפרלמנט פרק פרק.








Graphics created by School Icons