בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


27/6/03 - פרלמנט #60

את הישיבה ניהלו: שירה, הלל, ענבר שיפרין ואהוד.

1. בקשה לשנות את מועדי הפרלמנט בחודש יולי

ההצעה: בקשת הצוות לקיים את הפרלמנט בחודש יולי בימים: א' - 6.7.02 , ה' - 17.7.02 , במקום בימי שישי.

הסבר: חודש יולי יתנהל במתכונת שונה מהרגיל. ימי שישי מתוכננים כך, שהצוות יוכל להתפנות בהם לישיבה ארוכה לצורך סיכום השנה הנוכחית ובניית השנה הבאה. לכן ביום שישי אחד יהיה "יום בתים". ויום שישי נוסף יהיה יום בו הבוגרים חונכים את הצעירים בסיוע הורים (פירוט בתוכנית "חודש יולי").

מגישים: צוות בית הספר

בדיון הובעו הדעות הבאות:
- הורים לא יכולים להגיע בשעות הבוקר באמצע השבוע וזה לא הוגן.
- לבטל את הפרלמנט בחודש יולי ואם יהיה משהו חשוב לכנס פרלמנט מיוחד.
- מפריע ביום רגיל באמצע השבוע, להשאיר ביום ו'.
- המלצה לקיים את הפרלמנט ביולי בשעות אחר הצהרים.
- לקיים את הפרלמנט כפי שהוצע ע"י הצוות, אולי דווקא זו התנסות טובה לבית הספר שרוב משתתפי הפרלמנט יהיו ילדים וצוות.

ראשית העלינו להצבעה שלוש הצעות:
1. הצעת הצוות.
2. לבטל את הפרלמנט ביולי ולקיימו לפי הצורך - לשיקול וועדת פרלמנט.
3. לכנס את הפרלמנט ביום שישי בבוקר.
הוחלט ברוב קולות: לבטל את הפרלמנט בחודש יולי ולקיימו לפי הצורך.

לשאלה באיזה מועד לכנס את הפרלמנט, באם יהיה צורך, הועלו 4 הצעות:
- לקיים את הפרלמנט ביום שישי בבוקר
- לקיים את הפרלמנט כרגיל ביום שישי ב -11.00
- לקיים את הפרלמנט כפי שביקש הצוות בימים א' וה'
- לקיים את הפרלמנט בשעות אחה"צ הוחלט לקיים את הפרלמנט בשעות אחה"צ באם יש צורך.

החלטה: לבטל את הפרלמנט בחודש יולי 2003 ולקיימו לפי הצורך בשעות אחה"צ - לפי שיקול וועדת פרלמנט.

2. הגדרת דרישות מהמועמדים לתפקיד מנהל בית הספר - המשך דיון והצבעה

ההצעה: לקבוע דרישות תפקיד ממועמדים לניהול בית הספר לרבות:
1. המנהל שיבחר יידרש להוכיח ניסיון ניהולי כמנהל בית ספר או כמנהל בארגון אחר שהתנסה בניהול עובדים. במקרה של ניסיון ניהולי כללי יבחן הגוף הבוחר את מידת ההתאמה וההקבלה של הניסיון הנצבר למערכת בית הספר.
2. תינתן עדיפות לבחירת מועמד בעל תואר אקדמי שני שיוכל להיות מקובל על משרד החינוך.
3. מחויבות לתפקיד לשלוש שנים לפחות.
הסבר: בימים אלו החל תהליך בחירת מנהל בית הספר. בחירה של עובד ובודאי של מנהל מחייבת הגדרת דרישות התפקיד. מרכיב עיקרי בתפקידו של מנהל בית הספר הוא ניהול צוות העובדים: חונכים, מורים והורים מלמדים. לכן ישנה חשיבות להיותו של המנהל בעל ניסיון ניהולי מוכח בניהול צוות עובדים. בית הספר מבקש להיות מוכר על ידי משרד החינוך. יש לעשות מאמץ שהמנהל יתאים לדרישות משרד החינוך.

מגיש: דרור צבן

בדיון הובעו הדעות הבאות:
ראשית, הוסכם לנהל את הדיון גם ללא נוכחותו של דרור בפרלמנט, כיוון שאנחנו כבר מצויים בהליך בחירת המנהל ואין זמן לדחיות.
- לא לחוקק אלא להמליץ בלבד.
- לא רצוי לחשק את אלו שבוחרים את המנהל/ת, צריך לסמוך על הצוות שבוחר.
- הדיון בפורום הורים היה מפרה, ועל הגופים שבוחרים מנהל/ת - וועדת צוות, וועד העמותה - להתחשב בדעות שהועלו בפורום.
- לא רק לומר "דחינו" את הצעתו של דרור, אלא לדון ולאשר בעתיד הקרוב, מסמך שיגדיר את תפקידי מנהל/ת בית הספר.
- הפרלמנט ידון ויחליט בשבוע הבא. לא יתכן ששבעה נוכחים בפרלמנט יחליטו החלטה כה עקרונית וחשובה לקהילה. זאת כדי להפנים את המודעות שההחלטות בבית הספר מתקבלות אך ורק בפרלמנט, ולא בפורום אחר. אפילו במחיר של ל"חשק" לשבוע את תהליך בחירת המנהל/ת.
- לא לחשק את הגוף הבוחר, אלא להיות ברורים בהגדרה איזה מנהל אנו צריכים בבית הספר. להשלים את התהליך שהחל בפורום הורים, לקיים פורום הורים וילדים בזמן הקרוב שבסיומו יתקיים פרלמנט ובו נערוך הצבעה.

בתום הדיון הוגשו להצבעה 2 הצעות החלטה:
א. הפרלמנט מסמיך את וועדת צוות +וועד העמותה לבחור מנהל/ת לפי שיקול דעתם.
ב. לקבוע פורום הורים - ילדים שבסיומו ייערך פרלמנט ובו תתקיים הצבעה על "הגדרת הדרישות ממנהל/ת בית הספר".

הצעה א' קיבלה 5 קולות, הצעה ב' קיבלה 2 קולות.

החלטה: הפרלמנט מסמיך את וועדת צוות + וועד העמותה לבחור מנהל/ת לפי שיקול דעתם.







Graphics created by School Icons