בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


12/3/04 - פרלמנט #78

1. השחתת רכוש ביה"ס

ההצעה:

מי שהשחית או איבד רכוש ביה"ס וסביבתו, יהיה אחראי לתיקונו או קנייתו.

מציעות: אלישבע ברק ואריאל גלזר.

יוני ניב:איך נדאג לאכיפת החוק?
יעל שגיא:חושבת שזהו אקט מזויף, מכיוון שלא הילד יתקן או ישלם, אלא הוריו.
החינוך צריך להתבצע אחרת. מדובר באקט של ענישה ולא של חינוך.
אין לי הצעה חלופית.
אריאל גלזר:בבית ספר עני צריך לשלם.
שירה אולמר:ההצעה היא לא רק איום. צריך לדאוג לתקציב ביה"ס.
אהוד הוכרמן:הכריות, לדוגמא, הן תוצר של בלאי. אם נשברו לדוגמא הדיסקים, אז אין דיסקים. כלומר, ההצעה רלוונטית לדברים שנשברו בכוונה. לא מזדהה עם ההצעה לגבי דברים שנעשו בשגגה. אם ילדים יהרסו דברים בכוונה, לא יהיה להם ציוד.
אלישבע ברק:ההצעה לא מתייחסת להשחתה מכוונת או מקרית, אלא לאחריות המשחית (בכוונה או בטעות) לתיקון הנזק.
אריאל גלזר:ילדים מביה"ס ציירו על ספסל שהוא בכלל לא שלנו, אלא של כפר אז"ר. אני לא הורסת דברים ואני כן רוצה שיהיו לי כריות בבית. יש קבוצה של ילדים שהורסת.
אביגיל פרי-טל:בבית של הגדולים כבר נהיו סדקים בקירות כי ילדים קופצים על הקיר, ודופקים את ידית הדלת על הקירות.
אמיר אשר:צריך לעשות הפרדה בין השחתת רכוש ביה"ס ורכוש ציבורי. אינדיבידואל שהורס מחוץ לביה"ס - אחריותו. ביה"ס לא יכול להיות אחראי. בביה"ס להפריד בין בלאי להשחתה.
רעשים, בלגאן, כאוס במבנה לא מתאים גם גורם לכך שיש השחתה. רוצה להאמין שבמצב אחר היה אחרת. לא ראוי לבקש מהילדים לא לקפוץ על הכריות.
אבי בניפלא:כדאי להקים ועדת או סדנת תיקונים שיתקנו את מה שנהרס בביה"ס - ובה גם להפיק לקחים לגבי ההמשך.
שירה אולמר:אומרים לנו להרביץ לכריות כדי לפרוק מתחים.
אביגיל פרי-טל:מסכימה עם אמיר. אני רוצה לעבור לא' - ג', כי למטה לא נעים, לא מאורגן, מתכלה מהר.
אלישבע ברק:הגבול בין בלאי שקרה משימוש סביר ברכוש, להרס ואובדן ברור.
שי אולמר:תומך בהצעה! בנוסף צריך לשאול את השאלה איך אנחנו נותנים ערך לדברים.
אבי בניפלא:הילדים שהשחיתו לא באים לפרלמנט.
שי אולמר:לזה צריך לחנך - להתעניין ולהעריך.
אריאל גלזר:צריך לקנות שק אגרוף ולשמור אותו בתוך ביה"ס.
מאיה דרור:זה שהמבנה לא מתאים וקשה לא מאפשר להשחית.
אהוד הוכרמן:מסכים עם מאיה. אך חושב שהחוק הוא חד מידי ולא תהליכי.

הצבעה:
בעד: 9; נגד: 2; נמנעים: 2

החלטה: מי שהשחית או איבד רכוש ביה"ס וסביבתו, יהיה אחראי לתיקונו או קנייתו.









Graphics created by School Icons