בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


31/10/04 - פרלמנט #96

1. שיחה חופשית:

כסאות:באחריות כולם להחזיר את הכסאות (כמו כל ציוד אחר) לכל מקום ממנו הם נלקחו.

2. משטח נוסף:

ההצעה:

לבנות עוד משטח, בצד השני של החצר.

מציעה: יובל חלילי

יובל חלילי:זה חשוב לצורך פרטיות.
נעמה לביא:שואלת אם זאת בעיה לבצע את זה. זה רעיון מצוין.
יובל חלילי:אפשר לבקש מאבא שלי.
יונתן טל:זו הצעה טובה, אבל זה דורש יותר מעץ - לא ברור אם אבי יוכל לעשות זאת.
ענבר: שאלה אם יובל בררה עם אבי. (יובל עדיין לא בררה)
אהוד הוכרמן: חושב שהמתקן שייך לכפר אז"ר ואולי אי אפשר לעשות זאת, כי זה פוגע במטרה של האומגה. מקבל את הרעיון שחשוב שתהיינה עוד פינות פרטיות והוא בעד להכין עוד פינות חלופיות.
אלישבע ברק: מציעה להשתמש ברמפה הקיימת גם כמצע ליריעות, שיסגרו את החלל שמתחתיה - מה שיאפשר פרטיות מעליה ומתחתיה.
נעמה לביא: מסכימה.
יובל חלילי: עוד סיבה לצורך: צפיפות גבוהה מדי למעלה אינה אפשרית. צריך עוד מקום.
אריאל גלזר: הבד - רעיון לא טוב: יהיה שם חול. אפשר לשים משטח עץ, לשבת עליו מתחת לרמפה.
נעמה לביא: בכל מקרה יהיה חול - זה בחצר?
ענבר שיפרין: מבקשת להבין למה הכוונה באוהל. אם זה רק יריעות, זה יכול להיות בכל מקום ולא דוקא שם.
חני קרן: בעד הרעיון. יש צורך בפרטיות. מעדיפה לא אוהל, אלא מקום בנוי. אפשר להשתמש במשטחי עץ, שיונחו בחצר במקומות שונים ויסמנו טריטוריה.
ענבר שיפרין: מזכירה שיש אפשרות לשבת גם על גג המקלט.
יובל חלילי:אפשר לעשות מעטפת של בד, אבל לא סגורה לגמרי.

הצבעה:
בעד - 9 (כולם)
החלטה: לבנות משטח נוסף, בצד השני של החצר.

3. פרלמנט בית ספרי:

ההצעה:
  1. הפרלמנט מאבד מהכוח שלו. מסתבר שכל דבר שרוצים להשיג - צריך להילחם עליו.
  2. נקבע פרלמנט בבוקר, בוטלו 2 שיעורים במערכת עבורו, ובכל זאת לא מורגש שהוא חשוב.
  3. זאת בעיה לקבל החלטות ברוב כזה.

מציעים: אהוד הוכרמן וחני קרן

נעמה לביא:ילדים שלא מגיעים - זו הבעיה שלהם: עליהם לקבל על עצמם את ההחלטות.
אלישבע ברק:אישור. משלמת מחיר כבד אישי: שעתיים ביום א' ושעתיים ביום ב' (ישיבת ועדת פרלמנט). משקיעה בענין על חשבון ילדי הבית שלה.
אהוד הוכרמן:מציע שכאשר מתקיים פרלמנט קהילה ביום שישי, לא לקיים פרלמנט בית ספרי ביום א' שלאחריו.
אלישבע ברק:הניסיון לקיים את הפרלמנט באולם - לא אפשרי. לא צריך ולא ניתן להשתיק את ילדי הגן. צריך מקום הראוי לדיון.
אהוד הוכרמן + ענבר:הצעה: סבב בתים - בכל פעם בית אחר נותן את הבית לטובת הפרלמנט.
חני קרן:בעד להחזיר את האולם לרוחו המקורית: האולם הוא ללמידה, לשקט, לאוירה טובה.
ענבר שמיר:קיום הפרלמנט באולם אכן יוצר כאן שקט. הארוח בבתים עלול להפריע לפעילות בבית, לילדים שלא מעוניינים בכך.
אלישבע ברק:הארוח בבתים דוקא מעיד על חשיבות הפרלמנט.
אהוד הוכרמן:חוזר בו: האולם הוא המקום לפרלמנט. בנוסף, ועדת פרלמנט צריכה להיות חייבת להיות נוכחת בפרלמנט, ולא רק להרשם. להיות נוכחים גם אם עוזבים אחרים.
אלישבע ברק:מסכימה: נוכחות בפרלמנט חובה לחברי הועדה.
ענבר שיפרין:אם נחליט שהבתים מארחים, יאלצו לקבל זאת גם אם זה יפריע להם. מפריע לה שאנשים מגיעים לפרלמנט לרגע והולכים.
ענבר שמיר:השיטה בה לחברי הועדה יש תפקיד בניהול הפרלמנט, מבטיחה את השתתפותם.
איל רון:לא ברור למה ילדים לא מגיעים לפרלמנט. מרגיש שצריך לברר את הסיבות לפני שמציעים פתרונות. לא יודע אם המיקום ישנה, אם לא יודעים את הסיבות.
נגד מינימום השתתפות להפעלת פרלמנט: זה הכלי החשוב לניהול בית הספר. אי אפשר לוותר עליו בגלל מיעוט השתתפות. מי שמוותר - מוותר על זכות.
איתי כהן-מילוא:מסכים עקרונית עם איל לגבי אחוז המשתתפים.
לגבי מקום הכינוס: כשרואים את הפרלמנט - זה מושך להצטרף.
נעמה לביא:חושבת שאסור לאפשר להצביע למי שלא נכח בדיון.
לא מסכימה עם מינימום של 20% לקיום הדיון.
ענבר שיפרין:בעבר הוכח, שכשמתקבלות החלטות המשפיעות מאד על אורחות חיים, בפרלמנטים הבאים היתה השתתפות גדולה יותר.
חני קרן:אולי אחת הסיבות היא שאין פרסום על קיומו של הפרלמנט ועל תכניו.

הצבעה: מיקום פרלמנט
באולם - 2
בבתים ובאולם - 2
נתון להחלטת הפרלמנט - 2
אין החלטה

הצבעה: 20% נוכחים כתנאי לפתיחת פרלמנט
בעד - 1
נגד - 5
החלטה: אין מספר מינימלי של משתתפים כתנאי לפתיחת ישיבת הפרלמנט.

הצבעה: פרלמנט בית הספר לא יתקיים לאחר פרלמנט קהילה
בעד - 3
נגד - 2
נמנע - 1
החלטה: פרלמנט בית הספר לא יתכנס ביום ראשון כאשר ביום שישי שלפניו מתקיים פרלמנט קהילה.










Graphics created by School Icons