בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


פרלמנט 13/1/08

1. חיסורים והעדרויות משיעורים - המשך


ההצעה:

עבר בפרלמנט חוק לגבי למידה שאומר, בין השאר, שמותר להחסיר 3 חיסורים משיעור במהלך סמסטר.

אנו רוצות להציע לשנות את החוק הזה - כי כשנעדרים משלושה שיעורים בקורס – כמות החומר החסר היא גדולה והתלמיד נשאר עם הבעיה לבדו.

ההצעה היא: חובת כניסה לכל השיעורים בקורס שנבחר, למעט פעמים שחולים או שיש איזושהיא בעיה ואישור לא להיכנס.



מציעות: הדס פלד וקרין שוקלינסקי.

הדס: עפ"י החוק מותר להחסיר פעמיים משיעורים במהלך סמסטר. אנו מציעות לבטל את החוק הזה וכל ילד אשר לא יכול להיכנס לשיעור מיידע את החונך או המורה ומגיע איתו להסכמה, זאת כדי לא ליצור פערים ובלבול ובלגן של אי הבנות. מבטלים את האישור לחיסורים לטובת לימודים מסודרים.
נועם צ.: צריך לקבל הצעה זו. כשפחות אוהבים את השיעור - קשה להשלים את החומר ולהיות בשיעור.
שרי: מסכימה עם הפסד שעורים שקשה להשלים, קשה לי להחליט אם לתלמיד מותר להחסיר או לא. מעדיפה שילד יוכל להחסיר פעם או פעמים, לא רוצה להחליט אם מותר לילד להחסיר או לא, עדיף שלא נשנה את החוק.
עומר: לא בטוח שאני רוצה שלא תהיה אפשרות להעדר. רוצה את הבחירה. אם היה לי שעור ספורט שרצתי ומאוד התעייפתי אני רוצה את הבחירה לבקש לא להיכנס לשיעור.
שירה: תומכת בצעה של גיל. שעור שיש בו המשכיות יהיה קשה להשלים לעומת שעור שאין רצף. כל מורה צריך לקבוע לשיעור שלו.
קרן: אני מבינה את הצורך, בקושי עומדים בפעמיים היעדרות. איך מכניסים את החוק בצורה שזה יעבוד? אולי זה צריך להיות שכל מורה ימליץ על מה שהוא רוצה.
גיל: כל מורה צריך להחליט מראש כמה פעמים ניתן להעדר מהשיעור. מורה יכול להחליט אם לשיעור שלו לא תתאפשר היעדרות.
גל: בוחרים את השעורים אם בחרתם אתם לא יכולים לשנות את ההחלטה. ההצעה טובה.
זוהר: הבעיה שרוב הפרישות יותר מפעמיים. לדעתי זו הצעה טובה, אם יש לילד סיבה טובה עליו להגיד למורה אחרי השיעור ולא לפני.
קרין: ההצעה לבטל את האפשרות להחסיר פעמיים בגלל: שאף אחד לא עומד בזה, זה גורם לפער בלימודים - הפסד חומר. בגלל החוק החונך לפעמים לא יודע שהילד לא מגיע. ההצעה באה לחזק את הקשר בין החונך לתלמיד - התלמיד ניגש לחונך ומסביר מדוע הוא לא רוצה להיכנס לשיעור. החונך דואג ליידע את התלמיד על החומר שהפסיד. דומה למה שגיל הציעה ! כל מורה קובע את הכללים בהתאם לשיעור שלו.
ליאורה: ההצעה טובה. יש מס' ילדים שגם אם יש להם שיעור הם עסוקים במשחקים או בפעילויות אחרות והם לא הולכים לשיעור ולא מיידעים את החונך או המורה.
דן: אם החוק הזה לא בא לצמצם את החיסורים אז אני לא בעד החוק. המטרה שלי - מי שרוצה להגיע לשיעור - מוזמן, לא מתאים שלכל שיעור יגיעו ילדים ויספרו סיפורים מדוע לא יוכלו להשתתף בשיעור.
שירה: החוק הכללי - ההצעה של קרין והדס - לא ניתן יהיה להבריז.
הדס: החוק הוא שאסור להבריז, רק במקרים חריגים באים למורה ומיידעים אותו. המורה מחליט כמה פעמים ניתן להחסיר ואם בכלל. אחריות אישית מאוד חשובה.

הצבעה 1: 3 אפשרויות
להשאר במצב הקיים - מותר 2 חיסורים - 1
ההצעה של קרין והדס - אסור להעדר משיעורים למעט במקרים חריגים - פונים למורה - 12
כל מורה יבחר כמה פעמים מותר להעדר - 12

הצבעה 2 :
ההצעה של קרין והדס - 13
ההצעה של גיל - 9
החלטה:אסור להיעדר משיעורים למעט במקרים חריגים - פונים לחונך/מורה.











Graphics created by School Icons