בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


פרלמנט 02/03/08

1. למידה אחרת בנושא "ישראל"


ההצעה:
לשנות את דרך הערעור על החלטת שופטים: ערעור יוגש בכתב בטופס מתאים לוועדת זכויות הפרט וזו תדון בה, תחליט ותחזיר תשובה כתובה.
הצעה של קרין מטעם ועדת זכויות הפרט:
יש בלאגן במשפטים נסענו לחדרה לבדוק איך זה הולך שם. אנחנו רוצים לשפר את נושא הערעורים. ערעור הוא רק על העונש - זה די בעייתי. במקום שיערערו מול השופטים של אותו יום יהיה טופס ובו : תאריך, שם, מי היו השופטים, מה ההחלטה שקבלו ומדוע אני מערער. הועדה תחליט אם הערעור יתקבל או לא.
אנחנו צריכים להצביע אם הועדה היא זו שתחליט לגבי ערעורים. אם יש עונש ורוצים לקיים אותו צריכים להגיש את הטופס
לאותו היום הועדה תחליט בסוף היום.

מציעה: ועדת זכויות הפרט.

יואב: לדעתי ההצעה לא הגיונית. למה אני צריך להסביר למה אני לא רוצה את העונש ? זה נשמע מסובך.
קרין: במקום להסביר את כל מהלך המשפט מחדש רושמים בטופס כמה מילים.
רועי: זה טוב שועדת זכויות הפרט מטפלת בנושא הערעורים.
רוני: יש בעיה בערעורים שקשורים בעונש. צריך להבין את הקריטריונים של הועדה לפיהם היא תחליט למה הערעור התקבל ולמה לא.
קרין: כאשר נקבל את הטופס אנחנו נבדוק את הערעור לעומק. כמו : עדים.
רוני: מציעה שהמושג ערעור יבוטל.
תמר: צריך שדברים יהיו מוגדרים ומובנים לעומק שכל יום הועדה תשב על ערעורים זה לא ראלי. להתחייב באופן יומיומי זה הרבה, מתוך הי כרות כשופטת במשפט קשה להבין מה היה ומתוך טופס בלבד זה יביא למקרים לא הגיוניים ולמקומות מורכבים.צריך לבוא עם זה יותר מגובש.
הדס: (עונה) במשפט חוזר במקרה שאחד הצדדים חושב שאין משפט הוגן, הטופס הזה חשוב לפני שנכנסים לערעור. להסתפק רק בטופס נראה כרגע בעייתי.
רועי: אם מישהו מרגיש שעושים לו עוול שיפנה לועדת זכויות הפרט.
קרין: (עונה) הבעיה בזה שאתה נותן לועדת זכויות הפרט הרבה כוח.
אהוד: מה זה ערעור ? שאחד מהמשתתפים במשפט לא מסכים עם העונש או ההתנהלות של המשפט. הועדה צריכה להחליט. המטרה היא שהמשפטים לא יסתובבו סחור סחור אלא משפטים יסתיימו. משפט תקין - הליך השיפוט לא היה הוגן - הועדה תחליט מה לעשות עם הערעור.
רועי: יש לי הצעה נוספת : שהועדה תחליט אם לעשות את הערעור ובאיזו דרך.
רוני: : לועדה יהיה כוח חזק (כמו לבג"ץ)
תמר: זה לא טוב להגיש בטופס. משפט חוזר לא הכי טוב, כי כשאתה בא לערער אתה מערער על העונש שקיבלת כי לא היה לך נוח במשפט, לפעמים אתה נבוך לדבר. (אני מדברת מחוויה אישית)
קרין: הרעיון בערעור דרך טופס עונה על הבעיות שאת מציגה .משפט חוזר - את רושמת בטופס למה את חושבת שהצד השני או השופטים לא ניהלו כמו שצריך את המשפט.
אהוד: תומך בהצעה. צריך לקבוע קבוצה של חונכים וילדים שתצטרף לועדת הפרט כי לה בלבד זה הרבה כוח. משפטים הולכים לפי חוקים. השופטים מתבלבלים בחוקים. צריך לשים לב אם עברתם על החוק או לא.
רוני: צריך למצוא לועדה ולהחלטות שמתקבלות זמן. אני מצטרפת להצעה של אהוד. שיהיה גוף לועדת ערעורים.
הדס: אני מסכימה שבועדה יהיו ילדים ותיקים בבית הספר שמבינים במשפטים ומכירים את כל החוקים.

הצעות:
קרין והדס: מי שרוצה להגיש ערעור ניגש לועדת זכויות הפרט ומגיש טופס.
אהוד: תקום ועדת ערעורים שונה מזכויות הפרט.
רוני: לבטל את המושג "ערעור" ומי שרוצה יעלה למשפט חוזר.
הצעה נוספת: שהמצב ישאר כמו שהוא.

הצבעה אחת:
האם לשנות את המצב הקיים?
בעד - 7
נגד - 3
החלטה:
תוקם ועדה חדשה - ועדת ערעורים שתטפל בנושא הערעורים, בהמשך נדון לגבי סמכויותיה.











Graphics created by School Icons