בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


קורס קריאה-כתיבה 2
שנת הלימודים תשס"ו
מורות: רחל נוביק ותמר אלי.
א-ג

תכנית לשיעור קריאה לתלמידים שהתחילו ללמוד קריאה וכתיבה:

נבדוק ונראה מה יודעים וזוכרים - נחליט מה צריך לחזור להזכיר.

נחזור על מה שצריך - לפי הצורך (אותיות, ניקוד, קריאת הברות, מילים, משפטים).

נעבוד על קריאה שוטפת של מילים.

נקרא טקסטים חדשים כמו סיפור או טקסט מידע ונבין את פרוש המילים, את הרעיון המרכזי, את הקשר בין המילים או בין המשפטים, נסיק מסקנות מתוך הכתוב.

ראשית יערכו אבחונים על מנת לדעת מהו החומר בו הילד שולט ומה יש לחזק.

שנית יושלמו אבני יסוד שלא נטמעו או נשכחו במהלך הקיץ, זאת ע"פ הצורך (עיצורים- אותיות, תנועות - ניקוד) לאחר מכן, יחוזקו הצירופים: הברות ומילים, שטף קריאה ברמת המילה והמשפט, חזרה לעבודה עם טקסטים, עבודה עצמית כולל הבנת הוראות, עבודה על טקסטים מתחומים שונים ומסוגות שונות.

תכנית לשיעור כתיבה לתלמידים שהתחילו ללמוד קריאה וכתיבה :

עיצוב הכתב - נקפיד על כתיבת אותיות הדפוס והכתב בצורה קריאה, בכיוון הנכון, נשים לב איך אנו בוחרים לכתוב: כתיבה בדפוס או בכתב.
כתיב - נתחיל ללמוד מתי כותבים עם אותיות באותו צליל (ריבוי נקבה - Xות ולא Xוט) מתי מוסיפים ה' שותקת (רק בסוף מילה) וכדומה.
כתיבה -
כתיבה של משפטים, כתיבת סיפורים,
כתיבת סיפור שיש בו אירוע מרכזי והתרחשויות אחדות.
דיווח על אירועים מהסביבה הקרובה שהתלמידים חוו, קראו או שמעו עליו.
תיאור והסבר של תופעות בעקבות התבוננות או קריאה.

ציוד ראשוני: (בינתיים ללא חוברות עבודה)

מחברת 10 שורות, - רצוי "מחברת חכמה", אם קונים "מחברת חכמה" לקנות "שורה לא מקווקוות" (זאת פרט לתלמידים שהומלצה להם מחברת אחרת)
קלמר ובו :
2 עפרונות 2HB משושים ולא עגולים. (המלצה זאת נכונה לתלמידים שלא הומלץ להם באופן אישי על עפרון אחר.)
מחק
מחדד
עפרונות צבעוניים - חבילה של 6 צבעים מאיכות טובה.
מדגישונים ב-2 צבעים
יש לסמן בשם את המחברת, הקלמר, וכלי הכתיבה (אפשר עם מדבקות לבנות קטנות עליהן כתוב שם התלמיד.

כללי השיעור:

על מי שרוצה להשתתף בשיעורים:

להתמיד ולהגיע לכל השיעורים.
להגיע לשיעור בזמן.
להביא את הציוד הנדרש (על פי הרשימה).
לבצע את המטלות בשיעור.
לבצע את המטלות בבית.
לעזור לסדר את הכיתה בסיום השיעור.
לבקש עזרה אם יש צורך.
כדאי לבוא עם סבלנות ומצב רוח טוב.
נשמח לקבל כל רעיון או הצעה שיש לכם להציע.









Graphics created by School Icons