בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


קורס קריאה-כתיבה 3
שנת הלימודים תשס"ז
מורה: תמר אלי.
א-ג

תכנית להוראת קריאה וכתיבה לתלמידים קוראים:

קריאה

קריאת טקסטים ברמות שונות ובתחומים שונים.

פענוח מילים מורכבות ולא מוכרות.

שטף קריאה ברמת המשפט והטקסט.

עבודה עצמית כולל הבנת הוראות, מענה על שאלות, שאילת שאלות, ניסוח תשובות.

עבודה על טקסטים מתחומים שונים ומסוגות שונות - הפקת מידע מתוך הטקסט.

הכרות עם סדר מילוני.

דגש על הבנת הנקרא ברמות שונות -
רמת הפשט: על מה/מי מדובר? מה נאמר עליו?
רמת הכותב: מה נאמר בין השורות? מה המסר של הכותב?
רמת הקורא: מה דעתו ומה תפיסתו לגבי הנאמר?

שימוש במילון להבהרת משמעות של מילים בטקסט

כתיבה
כתיבת סיפור שיש בו אירוע מרכזי והתרחשויות אחדות.

דיווח על אירועים מהסביבה הקרובה שהתלמידים חוו, קראו או שמעו עליהם.

תיאור והסבר של תופעות בעקבות התבוננות או קריאה.

כתיבה של מילים שכיחות וממוקדות בכתיב נכון וכן הקפדה על כתיב נכון במילים הקשורות לנושא עכשווי נלמד.

כל זאת תוך הקפדה על כתיבה נכונה - כתב קריא, כיוונים, כתיבה בתוך שורה, כתיבה בין שולי העמוד.

כתיבה של טקסטים שונים לנמענים שונים ולמטרות שונות - ברכה, רשימה, מכתב, וכו'.

ציוד לשיעורי קריאה כתיבה 3:

מחברת 10 שורות. אם קונים "מחברת חכמה" לקנות "שורה לא מקווקוות" (זאת פרט לתלמידים שהומלצה להם מחברת אחרת)
קלמר ובו :
3 עפרונות 2HB משושים ולא עגולים. (המלצה זאת נכונה לתלמידים שלא הומלץ להם באופן אישי על עפרון אחר.)
מחק
מחדד
עפרונות צבעוניים - חבילה של 6 צבעים מאיכות טובה.
מדגישונים ב-2 צבעים
יש לסמן בשם את המחברת, הקלמר, וכלי הכתיבה.

כללים לשיעורי קריאה כתיבה 3

על מי שרוצה להשתתף בשיעורים:

להתמיד ולהגיע לכל השיעורים.
להגיע לשיעור בזמן.
להביא את הציוד הנדרש (על פי הרשימה).
לבצע את המטלות בשיעור.
לבצע את המטלות בבית.
לעזור לסדר את הכיתה בסיום השיעור.
לבקש עזרה אם יש צורך.
כדאי לבוא עם סבלנות ומצב רוח טוב.
אשמח לקבל כל רעיון או הצעה שיש לכם להציע.









Graphics created by School Icons