בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


ספרות לקראת בגרות
שנת הלימודים תשס"ח
מורה: שרי גוטליב
כיתות י' - י"א

"פה טמון כל הסוכר שבעולם" (פרץ דרור בנאי)

בהתאם ליעד שהציבה לפניה קבוצת הבוגרים, השאיפה היא שיוכלו לגשת השנה לבחינת הבגרות בספרות ברמה של שתי יחידות במועד קיץ התשס"ח.

בשלב הראשון נערוך הכרות עם התכנית לבגרות ועם מבנה הבחינה ונבנה תכנית עבודה שתקיף את כל החומר - עם במסגרת השעורים ועם בעבודה עצמית.

בחינת הבגרות כוללת התייחסות לסוגות (ז'אנרים) השונות: שירה, סיפור קצר, רומן, דרמה. באתר "חדר מורים ארצי לספרות" ניתן לקבל מידע עדכני לגבי היצירות והנושאים הנלמדים:
להלן רשימת היצירות הצפויות להילמד, על-פי פרקי הבחינה השונים:

פרק א' - שירה
שירת ימי הביניים - משה אבן עזרא / כתנות פסים
הנגיד שמואל / הים ביני ובינך
הנגיד שמואל / התקבצו כי הזמן תמים

שירת ח.נ. ביאליק - על השחיטה
לא זכיתי באור מן ההפקר

משוררים נוספים רחל / רק על עצמי
משירת המאה העשרים - נתן אלתרמן / עוד חוזר הניגון
יהודה עמיחי / ראי אנחנו שניים מספרים
נתן זך / שיר לאוהבים הנבונים

בחירה פתוחה - רחל / גן נעול, ספר שירי, פגישה חצי פגישה
יהודה עמיחי / גשם בשדה הקרב, המקום שבו אנו צודקים
דליה רביקוביץ / כף יד רשעה
ארז ביטון / תקציר שיחה

פרק ב' - סיפור קצר
קבוצה א. סיפורי עגנון: פרנהיים, האדונית והרוכל, מדירה לדירה
קבוצה ב. סיפורים עבריים מהמחצית הראשונה של המאה ה-20
שופמן גרשום / נקמתה של תיבת זמרה
שטיינברג יעקב / העיוורת
קבוצה ג. סיפורים עבריים מהמחצית השנייה של המאה ה-20
תמוז בנימין / תחרות שחיה
קרת אתגר / צפירה
קבוצה ד. סיפורים מתורגמים
צ'כוב אנטון פבלוביץ' / יגון
בשביס זינגר יצחק / המפתח
קארבר רימונד / דבר קטן וטוב

פרק ג'- רומן
רומן עברי - אפלפלד אהרון / קטרינה
רומן מתורגם - אמיל אז'אר / כל החיים לפניו

פרק ד' - דרמה
דרמה קלאסית - סופוקלס / אנטיגונה
דרמה מודרנית - דירנמט פרדריך / ביקור הגברת הזקנה

פרק ה - סיפור או שיר שלא נלמד ("אנסין")

דרישות השיעור:
1. נוכחות קבועה בשיעורים, ניהול מחברת, השתתפות פעילה בשיעורים.
2. קריאת היצירות כהכנה לשיעור והבאתן אליו - חשובה מאד!
3. הכנת משימות בבית, כגון דיווח על ספר קריאה.
4. הכנה של שאלות בגרות, בהתאם לנושא הנלמד, פעם בשבוע.
כל תלמיד/ה אחראי/ת לתכנית הלמידה שלו /ה שתבנה בתחילת השנה. ללא עמידה בזמנים לא נוכל להגיע למבחן מוכנים.

הציוד לשיעור:
כלי כתיבה, מחברת שורות או דפי שורות בקלסר, "ניילונית" בקלסר לאיסוף דפי צילומי היצירות (בהמשך ירכשו התלמידים מקראה שאערוך) - הבאת היצירות לשיעור היא הבסיס לשיעור ועל-כן חשובה מאד.

שתהיה לכולנו שנה של עניין, יצירה והצלחה,

שרי









Graphics created
by School Icons

Other graphics by Graphic Garden