בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


מילים ביצירה
שנת הלימודים תשס"ט
מורה: מיטל גרינשפןי
גילאים מומלצים: כיתות ד' - ו'
נוכחות: נוכחות חובה. בחרת - התחייבת

מספר שעורים: שעתיים שבועיות.

מילה כתובה, סרט, צליל, ביטוי חזותי ומה שביניהם.

רציונל: " לאיש אין בעלות על האמת ולכל אחד יש הזכות להיות מובן". (וויליאם דול, חזון חינוכי - השקפה פוסט מודרנית על החינוך, עמוד 185, מחשבות על חינוך)
קבוצת אנשים עומדת מול עץ רחב ענפים כל אחת ואחד מן האנשים בקבוצה מסתכלים על העץ מזווית ראייה שונה, מתבוננים בעץ דרך עיניים שונות, העץ נע ברוח הקלה וכל אחד מן האנשים חש בעצמותיו, מרגיש , מחשבותיו רצות לכיוונים ייחודיים לו.כל אחד מעכל את המראה, מסיק, ומביע מול אותו העץ בדרכו שלו.
הרעיון המנחה העומד מאחורי העבודה, הינו מציאות אחת, (העץ האחד שעומד איתן) ואילו אנו שונים כל כך אחד מהשני, מסתכלים עליו בדרכים רבות ושונות.

מטרות:
1. מהי המציאות, מהו הדמיון, מה אמת, ומי צודק?
2. כיצד אני יוצר/ת , פרשנות אישית למציאות חיצונית לי?
3. כיצד אני משתמש/ת במציאות החיצונית כדי לבטא מציאות פנימית?
4. הבנת מילה כתובה, כתיבה בהשראתה וביטוי חזותי.
5. דגש על מודעות לכל החושים ולשוני בין אדם לאדם בתהליך הקליטה והבעה של המציאות בעיניו שלו.

חווית למידה ויצירה: נבחן את המציאות על ידי מילה כתובה, סרט, שיר, ננתח, נבין וניצור בהשראתם , בכתיבה / יצירה חזותית (ציור, רישום, פיסול, איור..) / ו או שילוב מילה ויצירה.

חשיבות התהליך הינה מהות המציאות ומקום התלמיד לגעת בחומר ובאמצעותו להתחיל ולהסביר את עולמו, לנסות לחקור את האמת שלו וכיצד הוא רואה את המציאות הפנימית והחיצונית.

ציוד: מחברת שורות או חלקה- כמחברת סקיצות, אמצעי כתיבה, צבעים, קלסר או תיקיה שקופה ושקיות ניילון לקלסר- כתיק עבודות.

* אם העבודה הינה בהמשכים אני דורשת נוכחות חובה בזמן תהליך.










Graphics created by School Icons