בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



סילבוס לקורס "תקשורת במקרא"

שם המנחה: רותי היימן.

קבוצת היעד: ג'-ו'

מטרת הקורס: לקורס זה שני יעדים משולבים. היעד הראשון הוא ניסיון להציג בפני הילדים כמה מסיפורי התנ"ך מזווית אחרת. לצורך כך נבחרו מספר סיפורים מהתנ"ך, שאותם ניתן לאפיין כ"סיפורי מתח".
בבסיס הבחירה בז'אנר "סיפורי המתח" עומדת ההנחה שז'אנר זה קרוב לליבם של ילדים, ובאופן מיוחד בגיל זה. יתרה מכך, הילדים מכירים את הז'אנר ואת מאפייניו, ולכן יש בסיפורים אלו כדי לשבור את חומת הריחוק והניתוק שנבנתה בהדרגה עם השנים.
היעד השני הוא היכרות עם מערך התקשורת המודרנית. כחלק אינטגרלי של היכרות עם סיפורי התנ"ך, נערוך משחקי סימולציה תקשורתיים. לצורך כך הילדים יתנסו בכתיבה עיתונאית על סוגיה השונים: ראיון עיתונאי, דיווח חדשותי, כתבת פרופיל, סקירה, כתבת תחקיר ועוד. כחומר גלם ישמשו אותנו סיפורי התנ"ך.
מטרתו של חלק זה של הקורס היא חשיפת חולשתו של "הטקסט האוטונומי", תוך פיתוח עמדה ביקורתית כלפי הכותב (המושג "טקסט אוטונומי" לפי גייסלר הוא מבע מנותק הקשר, בעל איכויות משלו ובעל משמעויות התלויות בכותב בלבד, ומשום כך הוא "חסין קורא". כך מסביר גייסלר את ההרגל של הקורא לקבל את הכתוב בטקסט כחשוב ומשמעותי, ומכאן את הימנעותו של הקורא מקריאה ביקורתית).

הסיפורים שנבחרו לקורס הם: א. כיבוש יריחו.
ב. שמשון ודלילה.
ג. גדעון והמדיינים.
ד. הגבעונים.
ה. תיק "שאול".

ספרי לימוד: תנ"ך מלא ומחברת.

חומרי עזר: קונקורדנציה (לעת עתה אביא את שלי).












Graphics created by School Icons