בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



סיכום סמסטר ב' תשס"ג באנגלית

7/5/03:


למשפחות שלום רב,

סמסטר ב' התאפיין בתחושת יציבות בשיעורי האנגלית בביה"ס, עם ילדים קבועים בקבוצות, הופעה אופטימלית לשיעורים, וברוב המקרים הופעה בזמן! היתה התמודדות יפה מאד עם אתגרים ומשימות, ותחושה של קפיצת מדרגה בהתארגנות סביב למידה בכלל ולימוד אנגלית בפרט. אני מודה שאני נהנית ביותר לעבוד בביה"ס, להכיר כל ילד/ה אישית, וזה בוודאי צובע את הדיווח הזה, אבל שכך יהיו צרותינו.

רמה א' - ילדי א'-ד': קיבלנו שעה נוספת, שאפשרה חלוקת הקבוצה לשם עבודה בקריאה. הילדים שידעו מעט לקרוא בתחילת השנה, סיימו את הספר HOP ON POP (ד"ר סוס) ועברו לקריאת ספרו 1 FISH 2 FISH. כותרת זו הפכה להיות שם הקבוצה.

הילדים שטרם קראו בסמסטר הראשון, למדו את ה-ABC בסמסטר השני ומיד ותוך כדי למידתו החלו לצרף צלילים למלים, והריהם קוראים ב-HOP ON POP (שם הקבוצה הזאת).

בשיעור המשותף בשבוע עבדנו על עונות, מזג האוויר וחיזוק אוצר המילים והמשפטים שנרכשו. אל תדאגו אם הילדים עדיין "לא מדברים באנגלית" או לא זוכרים בדיוק מה למדו. יש זמן הבשלה בפנים, וההבנה קודמת לייצור ברכישת כל שפה.

רמה ב' - בני ובנות ה'-ו': בחלוקה שהתהוותה בשיעורי השבוע הוקדש שיעור אחד לקריאה במחזות קצרים, דבר שאיפשר חלוקת תפקידים בין הילדים ועבודה על משפטים "מהחיים" בקריאה.

ניתנו מספר בחנים סביב פעלים בבסיס ובעבר, כשרעיון הציון הוא כמו בשיטת "אפס-ליקויים": כל ילד לומד שוב את אשר לא ידע, עד שזוכה ב-100 כציון סופי. התלמידים יודעים מה היחס שלי לציונים, כך שהיה ברור שזאת שיטת עידוד ולא שום דבר אחר.

השיעור השני בשבוע הוקדש, וימשיך להיות מוקדש, לבניית משחק-לוח באנגלית. זהו פרוייקט רב מימדים, עתיר הומור של הילדים, המאפשר יישום אנגלית בנושא רלוונטי.

בסמסטר השלישי נקבל שעה נוספת לקבוצה הזאת, שתאפשר חיזוק יסודות בדקדוק, קריאה ודיבור.

ידוע לי מהו החומר הנלמד בבתי ספר קונבנציונליים בכתות ה'-ו'. אנחנו משנים את סדר לימוד הזמנים בהתאם לצרכים שלנו פה בביה"ס, והמטרה היא שבסופו של דבר הילדים ידעו מה שצריך, גם פורמלית.

רמה ג' - ו'-ח': עסקנו בקריאת מחזה בלשי וכן בקריאת סיפור של אוסקר וויילד ברמה מאד גבוהה. יש התייחסות רצינית והופעה מלאה בשיעורים ואוירה מעולה.

עסקנו במספר מבנים דקדוקיים מתקדמים, עם מעט תרגילים פורמליים, ובעיקר לימוד השימוש בהם וחיזוקם בדיבור, איתורם בקריאת טקסטים ומה טוב בהם בעצם.

חלק מהשיעורים מוקדשים למשחקי-לוח, המחזקים את יכולת האיות, מלבד היותם כיפיים.

כל הורה שרוצה הסבר מפורט, יכול להתקשר אלי בכל שעה, ונוכל לתאם זמן דיבור נוח.

בברכה,

דורית

לעדכונים מקורסים נוספים







Graphics created by School Icons