בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



קורס היסטוריה - עדכון ביניים

24/12/02:

בהסטוריה אנו עדיין עוסקים באיטליה. בעצם יש לומר רומי.

טיפלנו קצת במנהגים האטרוסקים, והרומיים העתיקים (קבורה, לבוש, תוחלת חיים, נישואין, מוות), התפתחות במבנה הבתים: מערות, בנייה קלה, בנייה על מים (בתי כלונסאות) על שפת אגמים ומקווי מים, בנייה רומית עתיקה, בנייה רומית בתקופת הרפובליקה והקיסרות הרומית.

במקביל עסקנו במאורעות הסטוריים עתיקים, הגענו לשלושת המלחמות הפוניות, ועד מפלתו הקשה של חניבעל בקנה. הגענו לפומפיוס, יוליוס והטריומויראט הראשון.

עסקנו במבנה החברה ברומי, התפתחות המעמדות והתפתחות הסנט.

ותוך כדי קרה משהו מרתק: פיתחנו יחד משחק וירטואלי, שבו כל אחד מהמשתתפים בחר לעצמו דמות, בנה אותה, התחבר אליה, בנה לה חיים. ושיחקנו כל אחד את הדמות, לא כתיאטרון אלא כמו בחיים. היה לנו נפח שעיצב כלי מלחמה, חיפש אישה, היה לנו סוחר עשיר, בעל ספינות, שהיה גם סנטור, נשוי עם תאומים, היה לנו חוואי עשיר, בעל אדמות, שהיה לו גם משק משגשג, עם משפחה, שאביו היה סנטור, היתה לנו אשת דת ורפואה, שידעה הרבה, אבל לא גילתה סודות, שידעה לרקוח שיקויי אהבה ורעלים, היה לנו נגר בונה ספינות, שהתחתן עם אלמנה עשירה שבעלה הראשון היה אדריכל ידוע. המשחק העסיק את הילדים בהתלהבות עצומה, ותוך כדי זה למדנו לא מעט על החיים בתקופה.

כעת אנו על סיפו של רצח יוליוס קיסר, ואוסף האינטריגות של התקופה. עלתה השאלה האם להמשיך דיירקט או לפזול לקורותיה של ישראל בתקופה הזו, שהם ללא ספק הרי גורל. שהרי אז חרב בית המקדש, והרי אז עלה לו ישו לגדולה ועוד. ביחד נבחר לאן פנינו, או בלשון התקופה: קוו ואדיס, דומיני?

נ.ב. הילדים קיבלו "מבחן" שאותו ביצעו יחד, כולם, עבדו במשך כשעה ורבע, בספרייה תוך חיפוש במקורות שונים. הם נהנו ואני ניצלתי את הזמן לפגישה חשובה עם פסיכולוגית שהגיעה במיוחד לדיון צוות. כל הצדדים הפיקו תועלת.

יהודית


לעדכונים מקורסים נוספים







Graphics created by School Icons