בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



סיורים בהיסטוריה

7/6/03:

הסיורים בהסטוריה נפתחו במוזיאון בית התפוצות. שם, כך קיויתי, לשוא, תהיה בידי התלמידים ההזדמנות לשאול שאלות מהותיות של זהות וקשר: לצערי המדריכה ציפי יצרה אנטגוניזם מסוים (הזכירה לכמה מהילדים את מורותיהם מהעבר), והשאירה מעט מידי מקום וזמן לנושא הזהות היהודית. הנאה מרובה היתה לילדים מבתי הכנסת השונים, הם הרבו לשאול שאלות, גילו בקיאות רבה במה שקשור למנהגים יהודיים וגילו עניין רב במוזיאון.

הסיור השני לקח אותנו לקיסריה, בירתו של השלטון הרומי בישראל, אשר נבנתה ע"י הורדוס. למדנו על צורת ההגנה על ערים מבוצרות כמו קיסריה, התחבטנו בשאלה למה תעלות המים המקיפות את העיר משופעות בשיפוע חיובי מצד החומה בלבד. (הפותר נכונה יזכה למצווה)


השתמשנו בדמיון כדי להשלים את החסר בשוק הרומי, בהיפודרום שבנה הורדוס, ובתיאטרון היווני הילדים נתנו הופעה מרשימה של השיר "המגפיים של ברוך", ללא הגברה, והיה נפלא. כמו כן טבלנו בים קיסריה העתיק והנקי להפליא.

הסיור השלישי לקח אותנו מהתקופה של ראשית בית שני (530 לפנה"ס) עד סוף ההתישבות בישראל כ- 160 שנה אחרי הספירה (מרד בר כוכבא). ביקרנו באתר יפהפה שנקרא כפר חשמונאי, שנבנה ע"י זוהר ונעמי לפני כ- 20 שנה. הזוג רכש שטח גדול בישוב שילת, שם נמצאו שרידים רבים מתקופת בית שני. הם שיפצו את האתר, בנו בשחזור מדויק של הבניה בתקופת בית שני, בית לדוגמא, הכולל בתוכו כמה פריטים מהתקופה, ראינו בית בד וגת מקוריים, בית אשמורה (לשימור היין בחביות), הילדים הכינו מחימר כלים מהתקופה. הסיור היה מאלף, גם הפריטים המקוריים, גם הסיפורים של המדריך זוהר היו מרתקים. מומלץ למשפחות.

ועוד הערות אחדות לעניין הסיורים בכלל:
יש לנו נהגת מצוינת ומסורה, בוני, שמובילה אותנו בבטחה לכל היעדים.
מאז הצטרפות התלמידה הנוספת אנו נזקקים לרכב נוסף, ואותו מספקת תמרה באדיבותה.
בתלמידים צמאי ידע, שואלים הרבה שאלות, לומדים בעניין ובכיף ובכלל האוירה נעימה ומגובשת.
נשמח לקבל רעיונות לסיורים המתאימים לתקופה, ובעיקר מדריכים תאבי הדרכה ושבעי כסף (במילים פשוטות הדרכה במחיר הוקרת תודה.)

יהודית


לעדכונים מקורסים נוספים







Graphics created by School Icons