בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



עדכונים מקורס ספרות לשכבה הצעירה

6/11/02:

על 4 שיעורי ספרות.

היום יצאנו ל"טיול ספרותי" שהחל עם הקראת הסיפור "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים!" של ד"ר סוס.
הספר המשעשע הזה עוסק במימוש הרצון לצאת, לחפש ולחוות גם במחיר של קשיים. לאחר מכן, יצאנו בעקבות הגשם של אתמול לחורשה ולשדה, שבכל מקום החבאתי מעטפה ובה משימה לילדים: לדמיין חיה ביער ולהציג אותה לכל החברים, לשבת מול השדה ולצייר או לכתוב מה שרואים (את הציורים נציג בבית השכבה הצעירה בהמשך…) השיעור היה פתוח לכל החטיבה הצעירה והרבה ילדים הצטרפו . היה כיף לחוות את הטבע והסביבה הכפרית, לפגוש נמלים עמלניות, שמיים מדהימים ודגנים רעננים של גשם ראשון. קינחנו במנדרינות ובמבה. בקיצור באמת אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים!

לפני שבוע התחלנו לקרוא בהמשכים את הספר "עלילות ד"ר דוליטל". ושוב נעים לציין את הקשב והעניין של המשתתפים בשיעור. כמו כן, כיוון שהשיעור מתקיים בספרייה, חלק גדול מהילדים פשוט מגיעים לספרייה לפני השיעור בוחרים ספר וקוראים. אחרי שקראנו פרק מ"עלילות ד"ר דוליטל" קיימנו שיעור שעסק בשירים קצרים של יהודה אטלס ונורית זרחי, כל ילד קיבל שיר הקריא אותו לפני כולם. אחר המחיזו הילדים את השירים להצגות קצרות ומשעשעות.
דוגמית: "מכל החיות בפארק הספארי שיצא לי לפגוש -הכי נחמדה היעל שנתנה לי ללטף לה את הראש."

לפני שבועיים התקיים שיעור שחיה ספרותי. קראנו את הספר הנפלא "אמבטים" של נורית זרחי והתוודענו לסיפור אהבתם של מר יגידו וגרגיר חול: "הכל זורם, אמרה גרגיר חול, אין טעם להעמיד פנים שלא".
אחר קראנו טקסט בשם "כמו דג במים", שיר שמנסה למפות את עולמנו לפי סוגי הדגים שיש ב"אגם": "מדי בוקר יוצאים הדגים לחפש אחר מזון, חלק מוצאים אותו לבד, חלק אוכלים על חשבון אחרים, חלק נותרים רעבים. רובם שוחים עם הזרם, פרט לכמה שונים".
כל דג (ילד) ראיין דג אחר - שאל וכתב: איזה מין דג אתה? מה אתה אוהב? ועוד …הדגים למרבה הפלא דיברו וכתבו.

להתראות
אהוד.

לעדכונים מקורסים נוספים







Graphics created by School Icons