בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



עדכונים מקורס ראשית קריאה וכתיבה

10/3/03:

להורי תלמידי ראשית קריאה שלום,

זמן רב לא דיווחתי על פעילויותי בחטיבת "ראשית קריאה" ואתכם הסליחה.

בקבוצה ב' של "ראשית קריאה" רמת הקריאה והכתיבה טובה למדי, אם כי יש לתת דגש יותר על הכתיבה, על ההבעה בכתב, על היצירתיות, עושר השפה ובנית סגנון כתיבה.

לפיכך פתחנו בפרויקט חדש, במטרה לפתח את מיומנות ההבעה בכתב אצל הילדים.

הילד מקבל סיפור בתמונות, לפיהן עליו לכתוב סיפור משלו, מבלי להתיחס לטקסט הכתוב בסיפור. כלומר הילד בונה סיפור לפי התמונות, כפי שהוא רואה אותן בעיניו. הסיפור הוא בעצם פרי דמיונו של הילד, כשהתמונות משמשות ככלי בלבד.

התגובה היתה די נלהבת. עד עתה קיבלתי שלוש עבודות יפות: של דפני, ענבר שיפרין, נעמה לביא ורותם צבן. הדפסתי אותן וכרכתי לספר. כל ילד קרא את הסיפור אשר גרם לו לסיפוק רב. אני מקוה לקבל עבודות נוספות.

מובן מאליו שחלק מעבודת הילד מתבצעת בכתה, אך מפאת קוצר הזמן היא ניתנת לו כשיעורי בית.

בעתיד הילדים יכתבו חיבור על כל נושא לפי בחירתם: על חלומות, מחשבות וכו' ושוב לפיתוח הדמיון, היצירתיות וההבעה בכתב.

בענין שעורי בית: עד עתה נהגתי לתת שעורי בית, אך לצערי מעט הכינו. עתה עם הפרויקט החדש איני רואה טעם להוסיף שיעורי בית. ובכל זאת, ילד המבקש עבודה נוספת כמו תפזורת, תשבצים וכו', בהחלט מבורך ונענה בשמחה.

בקבוצה א' רמת הקריאה והכתיבה נמוכה יותר ואני עוסקת בעיקר בהכרת התנועות, קריאת סיפור , וכן במשחקי פירוק מלה ארוכה למלים רבות, כתיבת מילה בסדר הפוך, מתיחת קו למשפט המתאים לו וכו'. לימוד הקריאה והכתיבה דרך המשחק היא לדעתי השיטה המתאימה לכל ילד . ההרגשה שלא כופים עליו והוא עושה את המוטל עליו בהנאה נותנת מוטיבציה לו ללמוד ולי כמורה ללמד. בדרך זו להשיג את המטרה שלשמה נקראתי - לימוד הקריאה והכתיבה.

אני משתדלת לישם את אשר אני שואפת לו ובדרך הקלה אך הנעימה.

ב ב ר כ ה,

רחל נוביק.

לעדכונים מקורסים נוספים







Graphics created by School Icons