בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



דיווח משיעורי צורה וצבע
תחילת השליש השלישי


27/5/03:

בשליש הזה נלמד על סגנונות וזרמים באומנות (ובציור) ע"י הכרת סגנון ולמידה של אומן אחד או יותר מאותו סגנון.

התחלנו את השליש בסגנון האימפרסיוניסטי..... ראינו עבודות שונות בסגנון וגילינו כמה דברים שמאפיינים אותו : שימוש במשיכות מכחול קצרות ומהירות (טפיפות - כמו שנעמה קוראת להן), שימוש בגווני צבע רבים (בהרבה בהירים ופסטלים), יש שימוש בהשתקפויות במים ובכלל באור בציורים, הרבה ציורי נוף. הסברתי את משמעות המושג אימפרסיוניזם - הסיומת קשורה להפיכת המילה למושג או זרם והמילה נובעת מהמילה הלועזית 'רושם' היות והציורים ציורו ע"י תפיסת הרושם הראשוני של האומן.

כאומן שמיצג את הסגנון בחרתי בואן-גווך ולמדנו מעט על קורות חייו (הרבה ילדים הכירו אתו ברמות שונות לפני כן), בשיעור הראשון הכרנו את הציור של החמניות, כל ילד צייר חמנייה (אחת או יותר) משלו, אח"כ גזרתי את החמניות, ציירתי את הכד בגדול והדבקתי את הציורים לאחת הקוליסות באולם אתם יכולים לראות התוצאות בעצמכם:


ואן - גווךו..אנחנו

בשיעור השני המשכנו לעבוד על ואן-גווך והצגתי את העבודה שלו Starry Night (לילה עם כוכבים), וכן הדפסתי תצלומים של כוכבים 'אמיתים' , הבאתי בריסטולים כהים וגירים והתלמידים צירו את ההרשמות שלהם... התערוכה בקרוב.


בשיעורהציור המדובר של ואן-גוך


מיכל

לעדכונים מקורסים נוספים







Graphics created by School Icons