בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



עדכונים ממרכז שעשועים טכניים

19/11/03:

שלום לכולם,

העדכון הפעם כולל שתי פגישות:

בשבוע שעבר פירקנו רדיו-טייפ בן קרוב ל 20 שנה. לצערי השנאי לא היה תקין, כך שלא הצלחנו להפעיל אותו בכלל, למרות שלפחות הרדיו היה לדעתי תקין וגם הטייפ עוד היה צריך להסתובב. באותה הזדמנות ראינו גם איך עובד מולטי-טסטר. בעזרתו גילינו את התגלית העצובה שהשנאי לא מפיק שום מתח והסתפקנו במדידת ההתנגדות של גופים שונים. ראינו שלמתכות יש התנגדות נמוכה ולפלסטיק, עץ ואהוד יש התנגדות גבוהה (לחשמל).
נקודת השיא של המבצע (לטעמי): המונה של הטייפ.
הפיספוס של המפגש: לא הפעלנו את המנוע החשמלי.

השבוע התחלנו את הפגישה עם אירוע שהוא ללא ספק שיא כל הזמנים למרכז: הצלחנו לתקן משהו.
לאחד הילדים יש מכונית שלט חדשה, שהמפסקים שלה נפלו לתוך קופסת השלט. פירקנו את הקופסא וראינו שהלוח שמכיל את המעגל המודפס מחובר רק על בורג אחד, כאשר יש 3 חורים, ולכן הוא זז. לקחנו בורג אחד מתוך הארבעה שסוגרים את הקופסא, נעלנו את הלוח עם 2 ברגים וסגרנו את הקופסא עם 3 הברגים הנותרים. כמו בבדיחה: לאיש אחד היה פנצ'ר ליד בית משוגעים. הוא עצר, הוריד את הגלגל, שם את הרזרבי ואז כל האומים עפו לביוב. הוא היה ממש מיואש ואז משוגע אחד אומר לו מתוך הגדר: תוריד אום אחד מכל גלגל, יישארו שלושה לכל גלגל ויהיו לך 3 אומים לגלגל המפונצ'ר לנסוע עד למוסך. האיש המום מגודל הרעיון והוא שואל איך בא לו רעיון כזה והוא מקבל תשובה: אני משוגע, לא אידיוט. בכל אופן, השלט תוקן אבל ראיתי אחרי זה שהמפסקים שוב נפלו.

אחרי כן עברנו לפרק רדיו-טייפ של מכונית. הפירוק עצמו הוא שגרתי אבל התלמידים מתעניינים וגם שמעתי איך קובעים את כיוון הפתיחה של בורג: עם כיוון המים (שיורדים באמבטיה). השיטה הרגילה היא "נגד כיוון השעון". היות והרדיו-טייפ הוא כאמור של מכונית, המנוע של הטייפ הוא 12 וולט ולכן לסיום הלכנו לאופנוע והפעלנו אותו מהמצבר.

יורם

לעדכונים מקורסים נוספים







Graphics created by School Icons