בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



עדכונים משיעורי ספרות לילדי בית ג-ה
סיכום שליש ראשון

13/12/04:

שלום לכולם,

המטרה העיקרית של שיעורי הספרות היא לעורר עניין ואהבה לספר, לקשור את הסיפור והשיר לחיים שלנו, וללמוד מתוך זה על הטקסט הספרותי.
השנה חל גידול במספר המשתתפים בשיעורי הספרות, ובהתחשב בכך שלחלק מאיתנו המבוגרים צירוף המילים: "שיעור ספרות" מעלה זיכרון של פיהוק משועמם. הרי הנתון הזה כשלעצמו מבטא הישג לא קטן.

לקבוצה הוותיקה שלומדת זו השנה שלישית ברציפות ספרות, הצטרפו השנה ילדים חדשים וההתאקלמות שלהם בשיעור מוצלחת ביותר.

השיעור מורכב מעניין מרכזי, סיפור חדש או שיר אותו אנו קוראים ביחד, לצד אפשרות לקבוצות קטנות או ליחידים לקרוא ספר בנפרד.

התחלנו את השנה בקריאת הספר "אלרגיה" מאת יהונתן גפן, שאלנו שאלות על איך מתחילים סיפור, ואיזו אינפורמציה אנו יכולים ללמוד מהפרקים הראשונים של הספר.

חלק מהילדים המשיכו לקרוא את הספר בבית עד סופו, וחלק המשיכו לספר הבא.

קראנו ביחד סיפורים קצרים: "הצמיד של אופירה" מאת רבקה מגן, "העלה האחרון" מאת או הנרי, "הצעת חברות" מתוך הירחון "עיניים", וכן סיפורי עם קצרים.

עשינו עבודה במשחק על השיר "איש הולך על חבל" של יהונתן גפן, וציירנו פלקטים סביב שירים נוספים של יהונתן גפן.

חלק מהמשתתפים בשיעור העמיקו בקריאת ספרים בקבוצה מצומצמת או ביחידות, מהספרים שקראנו: "דברים שאני לא מגלה" ו"המכשפה מרחוב מלצ'ט 3" מאת גדי טאוב, "הפיצוץ ברחוב אהל"ן". כמו כן, יש ילדים שהתמקדו בקריאת ספרים על גידול ואילוף כלבים או ספרים בנושאי אבירים.

למי שנכנס ביום ג' בשעה 9.30 למקלט מתגלה התמונה הבאה: קבוצת ילדים עסוקה ומרוכזת בקריאת ספר ביחד או לבד, עוסקת בכתיבה או בציור שקשורים לעולם הספר, באווירה רגועה ונעימה - לא חס וחלילה בדומיה קפואה אלא ברחש קל של עשייה וסקרנות - כך שלמתבונן מהצד נדמה כאילו יצרנו לעצמנו ספריה משלנו לשעה קלה.

שלכם, אהוד.


לעדכונים מקורסים נוספים







Graphics created by School Icons