בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



עדכונים משיעורי ספרות לשכבה הבוגרת
סיכום שליש שני

7/5/05:

שלום לכולם,

בשליש השני עסקנו בקריאה משותפת ובעבודה על הספר "המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה מאוחרת" מאת מארק האדון.

הספר הפגיש אותנו עם עולמו המיוחד של כריסטופר, נער עם תסמונת אספרגר, שיוצא למשימה בלשית בעקבות רציחתו של הכלב של השכנה, משימה זו מובילה אותו לגילויים מפתיעים על חייו שלו ועל חיי משפחתו.

לצד יופיו של הספר והעלילה המרתקת, פגשנו תוך כדי קריאה בשלל נושאים שאפשר להתעמק בהם - מנושאים במתמטיקה ובאסטרופיסיקה, שבהם שיתפו אותי התלמידים בידע שהם רכשו בשיעורים של בנג'מין ואביבה, דרך סוגיות ספרותיות כמו: מה ההבדל בין מטאפורה לדימוי? או הכרות עם עולמו של שרלוק הולמס. גם התוודענו לפרשת הפיות שעוררה ויכוח ציבורי גדול באנגליה, וכמובן ששאלנו שאלות רבות על דמותו של כריסטופר גיבור הספר ועל יחסי הגומלין שלו עם יתר הדמויות בספר.

הקריאה המשותפת פתחה לנו דלת לשיחות מרתקות על נושאים שונים, כשהספר מוביל אותנו מעניין לעניין. מדי פעם נתבקשו התלמידים להכין עבודה על הסיפור - חלקם הכינו עבודות חכמות ומעניינות (העבודות הם רשות ולא חובה).

גיוונו עם סיפוריו הקצרים של הסופר הצ'כי המעולה פאבל צ'אפק - "אוסף הבולים" ו"האיש שידע לעופף".

קראנו טקסטים של שירים מולחנים והקשבנו להם: "אימפריות נופלות" של מאיר גולדברג ודן תורן, "אהבת נעורי" של שלום חנוך ועוד…

הקדשנו שיעור להמנון הלאומי, "התקווה". שוחחנו על הטקסט ושאלנו למה דווקא השיר הזה הוא ההמנון של מדינת ישראל. צפינו בסרט על חייו של מחבר ההמנון נפתלי הרץ אימבר.

לסיום, המשתתפים הקבועים בשיעורי ספרות לשכבה הבוגרת והמורה שלהם, מודים מקרב לב לסופרים ולמשוררים שהכניסו אותנו לעולמם, ותודה מיוחדת למר מארק האדון שהכיר לנו את כריסטופר ג'ון-פרנסיס-בון שלו.

להתראות בשליש השלישי,

אהוד.


לעדכונים מקורסים נוספים







Graphics created by School Icons