בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



חשבון לכיתות ז-ח
2/4/05:

עבודה להגשה

לקראת יום השיא בנושא ריצופים חקרנו את צורות הפלא בשיעור.
רשמו בטבלה את תכנות הצורות השונות, הקשר בין הצורות...

שאלה 2 היא שאלת אתגר, שניתן לפתור בעזרת משפט פיתגורס.

1. ריכוז תכונות צורות הפלא:
מלאו את הטבלה.
על מנת לחשב את היחס בין השטח של צורות שונות, עליכם להחליט על יחידה: קחו את המשולש כיחידה, או את המשושה כיחידה.
איזו יחידה נוחה יותר? _______ למה? ____________________________

הצורה תכונות הצורה חישוב הזויות הקשר בין הצורות
(יחסי שטח למשל)
1 משושה משוכלל
2 טרפז שווה שוקיים
3 מעוין
4 מעוין שני
5 משולש שווה שוקיים
6 ריבוע

2. ציירו את המשושה ואת הצורות האחרות.
ציירו משושה בעל צלע באורך כפול מהמשושה הבסיסי. פי כמה גדל שטחו (כמה משושים קטנים ניתן לכסות את המשושה הגדול) ?

3. חישוב שטח המשושה המשוכלל**
ציירו משושה משוכלל במעגל שרדיוסו שווה ליחידה.
שטח המשושה שווה לשטח של ______ משולשים ________.
( איזה סוג משולשים הם?)


חשבו שטח של משולש אחד.
רמז: לצייר גובה ולחשב את אורכו בעזרת משולש פיתגורס.

**: שאלת אתגר, למי שמכיר את משפט פיתגורס

בהצלחה!










Graphics created by School Icons