בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



עדכון ממרכז מתמטיקה מהחיים
יום ריצופים - מתמטיקה ואמנות
7/4/05:

בפעילויות השתתפו ילדים מכל הגילאים, כולל הגן. מיד בבוקר, טרם הוכרז על תחילת היום, התחילו הילדים לעבוד בפינות . בכל פינה היו אחראים מבוגר ותלמידים. לפינות המתוכננות הצטרף דוד (אבא של הלל) עם ריצוף המרחב (הפירמידה הידועה) וגם ריצוף חדש בעזרת חלקים עגולים קמורים וקעורים. משימות החשיבה משכו תלמידים שישבו ו"שברו" את הראש.
רוב התלמידים השתתפו. חלק החליטו להישאר מחוץ לחוויה.
חלק התחברו תוך כדי הפעילות. הפעילות והתוצרים תועדו ע"י פינת "התקשורת" (ראו תמונות). כל מורה וחונך בצוות כמו כן גם השומר והשומרת תרם את תרומתו.

רשימת הפינות:
  1. כמו Escher
  2. קרמיקה
  3. פנטמינו
  4. טנגרם
  5. ציור רצוף בדפי שריג נקודות ומשבצות ועוד
  6. משחק בלוקוס
  7. ריצוף עם צורות פלא
  8. ספרים וסיפורים
  9. תקשורת (מצלמה דיגיטלית- תערוכה)
ספר מבקרים

התלמידים והמבוגרים כתבו משוב בספר המבקרים: מה היה טוב, מה היה חסר? מה למדתי? להלן לקט מתוך הכתובים:
היה מאד כיף.
היה מקסים, כל הכבוד, צריך לעשות דברים כאלה מידי פעם.
היה משעמם..
היה כיף...
מאד כיף. למדתי שאין לי סבלנות להקיף את הצורות, אבל הקובייה שלי יצאה בסדר...
היה משעמם...
היה כיף.
היה יום נפלא, מלא עניין ויצירה, שיתוף של כל הגילאים.
נחמד. בהתחלה היה לי משעמם.
היה לי מאד משעמם. אני שונאת ריצופים.
בינתיים כיף לי...
תודה על האביב של ריצופים ופרחים וצורות.
תחנת הריצופים בחומר נתנה הזדמנות לעבוד על הצד הגיאומטרי של הצורות ולהתנסות בצדדים נוספים של המדיום. הצורות הגיאומטריות (משולשים וריבועים שנבנו מתוך תבנית מוכנה מראש) גירו את הילדים להשתמש בהן ליצירת פיסול או משטחים.








Graphics created by School Icons