בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



עדכון ממרכז מתמטיקה מהחיים

18/10/04:


עדכון שני:

בשבועות הראשונים עברנו כל מיני התנסויות, תהליך של הכרות ראשונית בקבוצות ( ארבע קבוצות: א'ב', ג'ד', ה'ו', ז' ח'), הכירות עם משחקים ופעילויות.

ג'-ד' ה'-ו':

עבדנו על אבני הדומינו, על לוח המאה, פרקנו מספרים לגורמים וצבענו את המספר : ¼ בדרכים שונות. בנינו גם קישוט לסוכה והסתכלנו אילו זוויות מופיעות בקיפול.
הילדים אוהבים את לוח המסמרים עם הגומיות, את מגדלי הנוי והם מתנסים בשיעורים.
לאחר סוכות, כל תלמיד יוכל להוסיף עבודה בחוברת בנושא בעיות מילוליות.

את העבודות שלנו נשתדל להציג על הקיר בכניסה לבית הספר. כולם מוזמנים להתייחס.

סדנה בבית של ג'-ה':

ביום ד', בשעה האחרונה, פתחנו בבית של ג' - ה' פעילות סדנאית בנושא גופים. לאור הצלחת הפעילות, נזמין את כל המעוניין להצטרף - צעיר או בוגר.
נוכל להוסיף לסדנא זאת פעילויות דומות באותו סגנון.
השבוע בנינו גופים משוכללים, קראנו להם בשמות והתחלנו לספור את מספר הקדקודים, מספר הצלעות ומספר הפאות. אנו תקווה שתוכלו לצפות בתוצרים במשך הזמן.

הבוגרים - ז' ח':

הבוגרים לומדים בצורה רצינית ביותר: גיאומטריה ואלגברה.
בגיאומטריה אויקלידית, נתקדם לאט לאט לקראת הוכחות פורמליות דרך התנסויות, חישובים והרבה שימוש באינטואיציה.
ספר ההנדסה נמצא בבית הבוגרים לשימוש כולם. בנושא האלגברה נבדוק במשך הזמן איזה ספר יוכל לשרת אותנו.

חוויות מתמטיות בבית של א' ב':

הילדים בבית א'-ב' החלו להביא באופן עקבי את הספר בו אנו עובדים. הם המשיכו בדרכם לשליטה בכתיבה של הספרות, ובמניה של חפצים שונים בספר ומחוץ לספר. תרגילי חיבור ראשונים היוו אתגר לילדים המתחילים. לעומתם, מספר ילדים שיודעים יותר החלו להתקדם בקצב משלהם. חלקם עובדים עם ספר לכתה ב' ומתנסים בעבודה עם מספרים עד 100, במנייה בפרוק ובחיבור.


אייל ואביבה










Graphics created by School Icons