בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש



המספר שלי - 2
4/2/05:




במסגרת חקירה של "המספר שלי", בדקנו מה מיוחד במספר 1024. פרקו אותו בדרכים שונות ותגידו אתם:

מה מיוחד במספר 1024?
למשל:
  1. חלקו את 1024 ב-2 : מה קיבלתם? המשיכו לחלק ב- 2 עוד ועוד....


  2. רשמו מה קבלתם.
    שימו לב! מומלץ לא להשתמש במחשבון!


  3. רשמו 1024 כסכום של שניים או יותר מספרים.

  4. מצאו דרכים מיוחדות לפרק את 1024 לסכום מספרים.

משימת חקר
עוד מספר מעניין: 72
המשימה: רוצים לחלק 72 ברגים למגירות.
יש תנאי: בכל מגירה אותו מספר של ברגים.
כמה מגירות נבנה?
  1. נניח שיש לנו 2 מגירות. כמה ברגים יהיו בכל מגירה?


  2. נניח שיש לנו 4 מגירות. כמה ברגים יהיו בכל מגירה?


  3. האם תוכלו להכין את כל האפשרויות לחלק את הברגים למגירות בלי שיישארו ברגים מחוץ למגירות?

  4. זכרו את התנאי: מספר שווה של ברגים בכל מגירה.

    תוכלו להיעזר בשרטוטים דומים לשרטוטים הבאים:



    *המשימה חוברה על פי חוברת של בעיות מילוליות- מהסדרה ועוד אחד











Graphics created by School Icons