בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


משימה לקורס פונקציות
חשיבה הסתברותית בחיי יום יום
התרגיל מתוך הספר של ורדה ליברמן ( אונ' פתוחה)

29/12/05:


1000 אנשים השתתפו במחקר על השפעת האספירין על המחלה.

ל-500 נתנו אספירין.

ל- 500 נוספים נתנו כדור שלא היה אספירין (בלי להגיד להם).

אחר כך בדקו ורשמו אם החלימו או לא.

מתברר שמתוך 500 שנטלו אספירין, 450 הבריאו ו -50 נשארו חולים.

מתוך ה- 500 שלקחו פלסבו (כך קוראים לכדור שהוא לא תרופה ורק במקום כדור אמיתי), 400 הבריאו ו100 נשארו חולים.

האם ניתן להגיד שכדור האספירין עוזר לריפוי המחלה?
  1. ניתן לבנות טבלה 2 X 2 המרכזת את הנתונים.
  2. ניתן לחשב אחוזים שונים: למשל מתוך אלה שהיו חולים כמה הבריאו? מתוך אלה שנטלו אספירין כמה הבריאו? ועוד...
  3. על מה צריך לחשב כדי לענות על השאלה המרכזית: האם ניתן להגיד שכדור האספירין עוזר לריפוי המחלה?

אביבה







Graphics created by School Icons