בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


קורס גיאומטריה לבגרות: עבודה לחודש פברואר
משולשים, מרובעים
28/1/06:

מקור התרגילים:
www.education.gov.il/merkaz/mathmeida-h.htm
www.education.gov.il/merkaz/download/matamafmar-r.doc
למי שרוצה להתרשם או להוסיף שאלות קשות יותר.



  1. לפניכם שני משולשים ΔABC ו ΔMNP

    נתון: AC = MN, AB = NP


    רשמו שוויון אחד נוסף שבעזרתו אפשר יהיה להוכיח כי המשולשים חופפים: ____________ = ___________

  2. חשבו את הזוויות α, β, γ במקבילית (הסבירו את אופן החישוב):

    1. קבעו על פי הסימונים שעל השרטוט כיצד ניתן לדעת שהמרובע המשורטט הוא מקבילית. נמקו:

    2. נתון מרובע בעל זוג צלעות נגדיות שוות (AB = CD) ושתי זוויות בנות 20° כל אחת.
      נמקו מדוע המרובע הוא מקבילית.

    3. קבעו על פי הסימונים שעל השרטוט כיצד ניתן לדעת שהמרובע המשורטט הוא מקבילית. נמקו:

  3. מרובע ABCD מעוין.

  4. BDC = 30°
    הוכיחו: ΔADC משולש שווה צלעות.





  5. ABCD מקבילית. E אמצע AB, F אמצע DC.

  6. AB = 20 ס"מ
    BC = 15 ס"מ

    חשבו את היקף המרובע EBCF.
    נמקו.


  7. ABCD טרפז ( AB || DC).


  8. AD = AB, ΔABD = 25°
    חשבו את זווית D.
    נמקו.

  9. מצאו את ערכו של x על פי משפט פיתגורס:


  10. א. ב.







Graphics created by School Icons