בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


דיווח משיעור קריאה כתיבה 2

21/5/06:

בשבוע שעבר והשבוע , לומדות קבוצות קריאה כתיבה 2 ו- 3 יחד.
זאת בשל העדרה של רחל, בימים ראשון וחמישי מתקיימים שיעורים משותפים.

הנושא בו אנו עוסקים הוא "עצמאות אישית" ביום א' שעבר התחלנו בעבודה ב"מרכז למידה". כל תלמיד בחר לו מגוון משימות במרכז (משימות עם שירים, "בחן את עצמך" משימת המשך קומיקס, משימות ציור, משימות כתיבה או משימות מגוונות אחרות).

המשכנו ביצירת לוח עצמאות בבית א-ב-ג, בו ישנם ציורים וכותרות לפעולות יומיומיות שונות הקשורות לעצמאות. כל ילד רשם בכרטיס שקיבל רשימה של פעולות בהן הוא עצמאי.

כעת מתבקשים הילדים וההורים לכתוב על נושאי עצמאות הרלוונטיים עבורם.

את הטבלה שבהמשך מתבקשים למלא כל תלמידי קריאה-כתיבה 2 ו-3 (וההורים גם).

תמר


שֵׁם הַיֶלֶד: __________________ שֵׁם הַהוֹרֵה: ___________________

עַצְמָאוּת שֶׁלִי

לַיֶלֶד לַהוֹרֵה
בְּאֵילוּ דְבָרִים אֲנִי כְּבָר עַצְמָאִי? בְּאֵילוּ דְבָרִים, לְדָעַתְכֵם, הַיֶלֶד כְּבָר עַצְמָאִי?
בְּמָה עָדַיִין אֵינִי עַצְמָאִי? בְּמָה עָדַיִין אֵינוֹ עַצְמָאִי?
בְּמָה הַיִיתִי רוֹצה לִהִיוֹת עַצְמָאִי? בְּמָה הַיִיתָ רוֹצֶה שֶׁהַיֶלֶד יִהִיֵה עַצְמָאִי?

שׂוֹחֶחוּ יַחַד הוֹרֵה ויֶלֶד, בְּמָה כְּדָאִי לִהִיוֹת יוֹתֵר עַצְמָאִי?

__________________________________________________________

__________________________________________________________

__________________________________________________________

אִם הֵחלַטנוּ :
הַמָטָרָה אוֹתָה הִצַבנוּ לְעַצְמֵנוּ.

__________________________________________________________

__________________________________________________________

כֵּיצַד אֶפְשָׁר לַעָשֹׂות זֹאת?

__________________________________________________________

__________________________________________________________

מֵעַכְשַיו אֲנִי

__________________________________________________________










Graphics created by School Icons