בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


עדכון מקורס המדור הכלכלי
19/9/06:

שיעור מס' 2 היה קצר מהרגיל עקב מפגש בית הספר שנערך בבוקר.

מכיוון שבשבוע שעבר בוטל השיעור בגלל ההצגה, עשינו תחילה חזרה קצרה על החומר שנלמד בשיעור הראשון.

הסברנו את משמעות המושג כלכלה וסקרנו את המושגים מיקרו ומקרו כלכלה.

הזכרנו את עבודת הכלכלנים והתעכבנו על תופעת המחסור.

במסגרת זו הזכרנו את התאוריה הגורסת כי לעולם צרכי בני האדם עולים על המשאבים, מה שמחייב אותנו לבחור בין מס' אפשרויות צריכה לכמות משאבים נתונה. פירטנו את סוגי המשאבים הקיימים - הון אנושי הון פיזי והון נומינלי וכן משאבי טבע - קרקע, עצים, אבנים, נפט וכו'.

ניתחנו את תוצאות משחק הקזינו מן השיעור הקודם ולמדנו קצת על הסתברויות - ראינו מה קורה כשמטילים מטבע 10 פעמים (יצא לנו עץ 7 פעמים) ועשינו השלכה לקזינו כששיחקנו 4 סיבובים בלבד. הבנו שהפסד הקזינו נוצר בסיבוב האחרון בו כולם "הימרו" על יתרת כספם.

דיברנו על חוק המספרים הגדולים בסטטיסטיקה - "שם" ההסתברות מתכנסת למודל התאורטי.

ראינו שבקזינו מדובר ב"במשחק סכום אפס", והסברנו מושג זה.

לבסוף למדנו את "דילמת האסיר" ובמסגרת זו ערכנו טבלה המסכמת את כל האפשרויות.

ראינו שבשונה מקזינו לא מתקיים כאן משחק סכום אפס, וכי יכולים שני "האסירים" להרוויח או להפסיד, והכל בהתאם לאסטרטגיה הננקטת.

בשיעור הבא נמשיך לדסקס בנידון ונראה איך דילמה זו קשורה קשר ישיר והדוק לכלכלה.

ניר







Graphics created by School Icons