בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


סיכום השליש הראשון בשיעורי ספרות לג-ה
13/1/07:

מטרתם של שיעורי הספרות לחבב על הילדים את חווית הקריאה, לעורר את אהבתם לספרות וללמוד מתוך זה על העולם ועל עצמנו, לקנות ידע על העשייה הספרותית, ללמוד מונחים חדשים, לרכוש מילים חדשות וביטוים שלא הכרנו, להתעשר מעולם הספר.

בשלוש הקבוצות ג"ה, ה"ז, ז"י, עסקנו בשליש הראשון בסיפור או במחזה, למדנו אותו לעומקו בקריאה משותפת תוך דיון בשיעור, העלאת שאלות, וסיכומים בכתב.

המטרה הייתה להשלים ביחד חווית קריאה ולמידה ביצירה ספרותית ארוכה כגון מחזה או ספר.

מר הנשו היקר מאת בברלי קלירי - ספרות לג"ה:

את הספר המקסים הזה למדו בשליש הזה ילדי בית ג"ה, ובכך המשיכו מסורת בית ספרית: הם הקבוצה השלישית שקוראת, לומדת ומתאהבת בלי בוטס, גיבור הספר "מר הנשו היקר".

הספר עוסק בהתכתבות בין ילד לסופר. הילד גר עם אמו ומתגעגע לאביו נהג משאית שעזב את הבית, בבית הספר אין לו חברים וגונבים לו את ארוחת העשר, ועם זאת הוא מוצא את הדרך שלו לחיות ולהתבטא, מגלה את כשרונו הספרותי ומשלים עם מציאות חייו. הסיפור מגולל בעדינות ובחמלה סיפור של התבגרות והבנה דרך עיניו של לי בוטס בן ה 12.

בשיעורים קראנו ביחד את הספר, שוחחנו, שאלנו שאלות, כתבנו מכתבים, כתבנו דיאלוג, ענינו על שאלונים. תענוג צרוף!

שלכם,

אהוד.







Graphics created by School Icons