בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


סיכום השליש הראשון בשיעורי ספרות לה-ז
13/1/07:

מטרתם של שיעורי הספרות לחבב על הילדים את חווית הקריאה, לעורר את אהבתם לספרות וללמוד מתוך זה על העולם ועל עצמנו, לקנות ידע על העשייה הספרותית, ללמוד מונחים חדשים, לרכוש מילים חדשות וביטוים שלא הכרנו, להתעשר מעולם הספר.

בשלוש הקבוצות ג"ה, ה"ז, ז"י, עסקנו בשליש הראשון בסיפור או במחזה, למדנו אותו לעומקו בקריאה משותפת תוך דיון בשיעור, העלאת שאלות, וסיכומים בכתב.

המטרה הייתה להשלים ביחד חווית קריאה ולמידה ביצירה ספרותית ארוכה כגון מחזה או ספר.

החולה המדומה מאת מולייר - ספרות לה"ז:

הקומדיה של מולייר בתרגום הרענן של סובול, העסיקה ושעשעה אותנו במשך השליש הראשון.

קראנו את המחזה ביחד בכיתה, מה שאפשר לתלמידים להיכנס למחזה כ"שחקנים" ולקחת חלק פעיל במחזה. התעכבנו על מבנה המחזה: פרולוג, מערכה, תמונה, אינטרמצו... על המניע של הדמויות בתוך המחזה ועל הדמויות עצמן. יצרנו כמה רגעים מאוד משעשעים בתוך השיעור. וסיכמנו במחברת את העלילה. תענוג צרוף!

בשיעורים האחרונים למדנו את סיפור מאת קונן דויל "תעלומת הרצועה המנוקדת" בכיכובו של גדול הבלשים בספרות סר שרלוק הולמס...

שלכם,

אהוד.







Graphics created by School Icons