בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


עדכון משיעורי האזנה מודרכת למוסיקה

19/3/07:

שלום לכולם,

בשעור של היום דיברנו קצת על הקשיים שבלהקים להקה ולהישאר איתה הרבה זמן, על אגו, ועל החברים דיוויד גילמור ורוג'ר ווטרס. דיברנו על הלהקה בהקשרים תרבותיים: על מה זה להקת על, על המונח אוואנגרד, על הרוק המתקדם ועל פינק פלויד עצמה: על מקור השם (הידעתם שהיא נקראת ע"ש שני נגני בלוז? פינק אנדרסן, פלויד קאונסיל), על הנסיונות שערכו בסאונד והתקליטים האפיים שלהם. דיברנו על מושג ה"מכונה" כפי שהוא מופיע ב Welcome to the machine וב The Wall, דיברנו על אמצעי הקלטה ניידים פרמיטיביים והסברנו מהו בעצם צליל - תדר. חילקנו את הספקטרום הידוע לתדרים, גם כאלה שרק עטלפים שומעים (אולטרא סאונד), דיברנו על החזרים ועל סונאר וייצרנו צליל טהור באמצעות תוכנת אוסילטור. נתנו מספר לכל תו והבנו למה מאוקטבה לאוקטבה אנחנו קופצים כל פעם בכפולות של 2, דיברנו על צלילים טהורים וצלילים טבעיים, התחלנו להבין למה "דו" בפסנתר נשמע אחרת מאותו "דו" בגיטרה, דיברנו על אקולייזרים, על רמקולים על איך עושים סאונד באולפנים ושמענו את Shine on you crazy diamond (במלואו! ואת ההתחלה פעמיים !!). באמצעים הדלים (באמת) שעומדים לרשותנו ניסינו גם לשים לב לסאונד השירה ב"ממעמקים" של עידן רייכל (מומלץ כתרגיל: שמעו את השיר, ותקשיבו לזמר, לא למילים).

יש לנו הפסקה של כמה שבועות ואז נחזור: נדבר על מעטפות צליל, על אפקטים, לופים, סמפלרים, ונדגום מוסיקת דאנס.

אחר כך, עד סוף השנה, ננתח שירים שהילדים יבחרו - לפי הידע שקיבלנו בשעורים הקודמים (טקסט, לחן, עיבוד, הפקה).

דבש. תאמינו לי, דבש.

:-)

אמיר אשר







Graphics created by School Icons