בית הספר הדמוקרטי בבקעת אונו
מקום ללמידה, חקירה וסקרנות, הקיימים בכל ילד
מקום המעודד ללמוד בתשומת לב, עצמאות, בחירה וחופש


תנ"ך
סיכום שנת הלימודים
30/6/08:

אז מה היה לנו השנה בתנ"ך???

בית ג-ה

השנה בשתי הקבוצות לימדתי אותם נושאים.
התחלנו מעט בבראשית ובספר שמות ומשם העמקנו בספר שופטים.
דרך סיפורי התנ"ך למדו הילדים על דמויות חזקות ומעניינות כגון: דבורה השופטת, סיסרא, ברק, יעל ועוד ועוד.
על ידי סיפורים נוספים מעניינים ומגוונים נגענו בחגי ישראל.

הילדים עבדו לאורך כל השנה בצמוד לטקסט המקראי ולאט לאט רכשו את המיומנות המתאימה כדי להבין את הטקסט והמילים התנ"כיות.
נתתי השנה 4 עבודות שרמת הקושי בהן עלתה הכל פעם. היה כיף לראות איך ההשקעה של כל ילד מתגברת מעבודה לעבודה.

סיימתי את השנה בשיחה עם הילדים לגבי רצונות ובקשות לשנה הבאה (עלו דברים מעניינים כמו ללמוד על מלכים ולפי ספרים).

לסיכום, אני מרגישה שהילדים עברו תהליך נהדר של עשיה, התמודדות עם הטקסט המקראי ומילים שלא הכירו לפני. אני מאמינה שהשאיפה הכי גדולה שלי שהיתה לגרום להם לאהוב תנ"ך התגשמה ובגדול!

בית הבוגרים

בית הבוגרים פתחו את השנה בסיפורים מתוך ספר שמואל.

מתוך רשימת נושאים שניתנה, הילדים בחרו את הנושא: "אהבה במקרא".
בין לבין נגענו בסיפורים מקראיים הנוגעים בחגי ישראל.

בתחילת פברואר התחלנו בנושא החקר על "נשים במקרא". הנושא היה די חדש לי ולילדים (חקר שהוא בתנ"ך) ואני מופתעת היום בסיומו כמה השגנו.
הילדים קבלו רשימת שמות של נשים מקראיות ובחרו על איזו אישה יחקרו.
הם התמודדו עם המון אתגרים בדרך: התמודדות עם טקסט מקראי, מילים קשות, הבנת העלילה, הבנת רצף האירועים והדמויות, התמודדות מול מאמר: רכישת מיומנויות איך אני מתמודד עם כמות חומר לקריאה והבנה איך אני מוציא עיקר מטפל ועוד ועוד .
החקר הביא הרבה ילדים למקום טוב של הצלחה, גילוי, התמודדות מול קשיים, היכולת לעבוד בזוג ולא לבד, לקבל את דעותיהם של אחרים, עמידה מול קהל והצגת כל חלק בעבודה. חוקרים שלי: אני פשוט מצדיעה לכם!!

המטרות שהצבתי לי השנה היו:
· לגרום לילדים שיאהבו תנ"ך.
· שיפתח בפניהם חלון למקרא דרכו יתמודדו עם מושגים חדשים , טקסט מקראי ועוד ועוד.
אני מרגישה שהשגתי את המטרות הללו ותוך כדי שמירה על הישגים אלו אני ממשיכה הלאה לשנה הבאה להשיג לי מטרות חדשות.

יפית.







Graphics created by School Icons